تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص اعتبار برای تعریض جاده آبادان - اروندکنار
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به آبادان گفت: در این سفر 5 میلیارد تومان برای ادامه کار تعریض جاده آبادان اروندکنار اختصاص یافت.

محمد سعید انصاری افزود: این عملیات که در زمان حاضر به علت راکد مانده بود امید می رود با اختصاص این اعتبار ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر و دریانوردی آبادان اظهار داشت: با توجه به 300 هکتار زمین مربوط به وزارت نفت(تانک فارم) که تحویل وزارت راه و شهرسازی شد، طبق دستور وزیر راه و شهرسازی به مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی قرار شد تا این سازمان مبلغ زمین یاد شده را طی 10 قسط پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس سازمان بنادر با پرداخت نخستین قسط می تواند سند مالکیت زمین را به نام خود زده و عملیات ساخت و ساز و توسعه را شروع نماید.

وی همچنین با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه آبادان گفت: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی تا دو ماه دیگر سه دستگاه آی ال اس خریداری شده وارد فرودگاه امام خمینی می شود که یکی از این دستگاهه به آبادان اختصاص داده شد.

این نماینده با این توضیح که دستگاه مذکور یکی از مهمترین دستگاههای ناوبری در جهان است، افزود: با نصب این دستگاه میزان ابطال پروازها حتی در شرایط بد آب و هوایی که سبب کاهش دید خلبان تا 800 متر می شود برطرف می شود.

انصاری ابراز امیدواری کرد تا دستگاه مذکور تا سه ماه دیگر در فرودگاه آیت الله جمی آبادان نصب و راه اندازی شود

وی با بیان اینکه پیشتر نیز این دستگاه در فرودگاه نصب شد اما قابل بهره برداری نبود،اظهار داشت: از آنجایی که برای نشست هواپیما در باند 32 فرودگاه آیت الله جمی آبادان نیاز است تا هواپیما از منطقه شطیط آبادان گذشته و با عبور از بخشی از خاک عراق به زمین بنشیند لذا به دلیل آنکه این توافق باعراق پیشتر صورت نگرفته بود امکان استفاده از این دستگاه وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر با توجه به توافق صورت گرفته با عراق (طرح تقرب) انجام این کار و استفاده از فضای هوایی عراق برای نشستن هواپیماها در فرودگاه آبادان میسر شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار