تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوردستان ویژگی‌های پهپاد انتحاری «رعد 85» را تشریح کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به پرسشی درباره پهپادهای انتحاری این نیرو گفت: پهپاد «رعد 85» که یک پهپاد انتحاری است، این قابلیت را دارد که اهداف متحرک و ثابت را شناسایی کند و مورد هدف قرار دهد.

IMG_8625-1.JPG

  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم رونمایی از پهپاد «یسیر» گفت: پهپاد رعد 85 با همکاری صنایع هوایی قدس ساخته شده است و قدرت انتحاری آن بستگی به تجهیزاتی دارد که بر روی آن نصب می‌شود. این پهپاد توانایی حمل تجهیزات گوناگون را داراست.

وی افزود: پهپاد «یسیر» دست بلند نیروی زمینی است که می‌تواند اهداف را شناسایی و در صورت نیاز آنها را مورد هدف قرار دهد.

به گفته وی، مداومت پروازی بالا، توانایی توقف در آسمان، رزولیشین بالا برای شناسایی صحنه‌ها و پوشش تمام نقاط کور و کاربرد آسان به گونه‌ای که به راحتی می‌توان آن را وارد عمق دشمن کرد از ویژگی‌های این پهپاد است.

پوردستان در ادامه با بیان اینکه "اکنون فضای تازه‌ای از تهدیدات ایجاد شده است و دیگر شاهد جنگ‌های کلاسیک نیستیم"، اظهار کرد: دشمن اکنون در یک فاز می‌تواند 400 کیلومتر حرکت کند. بنابراین نیروی زمینی نیز متناسب با این شرایط، باید توانمندی‌های خود را ارتقاء دهد. ما ناچاریم تجهیزات خود را تغییر دهیم تا بتوانیم در عرصه دفاعی موثر باشیم. در این راستا ظرفیت موشک‌های زمین به زمین و توانایی پهپادی را باید افزایش دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد همکاری ارتش و سپاه نیز گفت: در همه رده‌ها با سپاه همکاری داریم و ستادکل نیروهای مسلح نیز مسئولیت همکاری و همراهی نیروها را بر عهده دارد. تمام دانش تخصصی در سپاه و ارتش مبادله می‌شود و امروز همانند سال‌های دفاع مقدس ارتش و دفاع یک نیروی متحد هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار