مدیر یک دفتر خدمات مسافرتی نسبت به نحوهی پیشفروش بلیت قطارهای مسافرتی که فروش بلیت را مختل و مسافران را ناراضی کرده است، معترض و خواستار بازنگری در این طرح شد.
این مدیر دفتر خدمات مسافرتی که با اشاره به دو دلیل «داشتن امنیت شغلی» و «تعلیق نشدن از فروش بلیت قطارهای مسافرتی»، خواست نامی از او برده نشود،گفت: حدود یک سال است که بخشی از قطارهای مسافرتی از مجموعهی «رجا» جدا و خصوصی شده و این موضوع، در پیشفروش بلیتهای قطار نیز تأثیر گذاشته است، چون گاهی تنشهایی را بین این دو بخش شاهدیم که دود آن فقط به چشم مسافر و آژانسها میرود.
او اظهار کرد: سیستم فروش بلیت رجا و قطارهای خصوصی متفاوت از یکدیگر است، رجا هنوز بلیت کاغذی میفروشد و بخش خصوصی رزرو اینترنتی دارد که بلیتها روی کاغذ A4 چاپ میشوند. در گذشته، برای اینکه اختلالی در فروش بلیتها پیش نیاید، هریک از این دو بخش، در روزی مجزا، بلیتهایشان را میفروختند؛ اما امسال شکل کاری پیشفروشها تغییر کرد و هر دو بخش، در ساعتهایی متفاوت از یک روز، پیشفروش خود را آغاز کردند.
وی برای شفاف شدن شرایط، توضیح داد: پیشفروش رجا در روز نخست، از ساعت 8 صبح و پیشفروش قطارهای خصوصی از ساعت 9 صبح آغاز شد. در ادامه، ساعت 11 رجا فروش بلیتهای خارجی را شروع کرد، در این میان، مردمی که نوبت گرفته بودند، اگر بلیت رجا را بهدست نمیآوردند میخواستند از نوبت خود برای خرید بلیت قطارهای خصوصی استفاده کنند که این شرایط، حق کسی که نوبت بلیت قطار خصوصی را گرفته بود، ضایع میکرد.
او گفت: این سیستم فروش، در آژانسها نیز مشکل و بینظمی ایجاد کرد و باعث شد اپراتورهای فروش بلیت در آژانسها نتوانند جوابگوی مردم باشند و از طرفی، مسافران نسبت به این شرایط و اینکه نمیتوانند بلیتهای خود را تهیه کنند، معترض شوند.
این مدیر دفتر خدمات مسافرتی یادآوری کرد: قبلا که فقط بلیتهای رجا فروخته میشد، برنامهریزی بهتری در مقایسه با شرایط کنونی وجود داشت. بلیتها، شهر به شهر و منطقهیی پیشفروش میشدند؛ اما حالا وضعیت به عقب برگشته است و هر دو بخش، در یک زمان پیشفروش دارند و اپراتورها نمیدانند چطور پاسخگوی مردم باشند و مردم هم به خواستههای خود نمیرسند.