تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۶۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلیل عدم حضور علی عسگری در دولت
معاون پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دلیل عدم حضورش در دولت یازدهم گفت: ترجیح دادم در مجمع تشخیص مصلحت بمانم.
حجت‌الاسلام علی عسگری اظهار کرد: دلیل عدم حضورم در دولت این است که ترجیح دادم در مجمع بمانم و تفکر اثرگذار و معتدل آیت الله هاشمی رفسنجانی را همراهی کنم.

وی با بیان اینکه قصد دارد برای حفظ گفتمان اعتدال و جلوگیری از مصادره آن توسط باندهای قدرت به کار تشکیلاتی و سیاسی بپردازد، افزود: در این راستا جبهه اعتدال و عقلانیت را در سراسر کشور راه اندازی خواهیم کرد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد که برای راه اندازی جبهه اعتدال و عقلانیت با اصولگرایان منتقد و اصلاح طلبان معتدل رایزنی و گفتگوهایی انجام شده است و در حال حاضر هم این رایزنی ها ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای راه اندازی جبهه اعتدال و عقلانیت با آیت الله هاشمی رفسنجانی و چهره های شاخص مشورتی صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: بنده با آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری در این زمینه مشورت کرده‌ام.

عسگری درباره نظرات هاشمی و ناطق در خصوص راه اندازی این تشکل سیاسی اعتدال گرا نیز تصریح کرد: هم آیت الله هاشمی رفسنجانی و هم حجت الاسلام ناطق نوری مشوق های اصلی ما برای انجام کار فکری و تشکیلاتی در کشور بودند.

جبهه اعتدال و عقلانیت خراسان بزرگ به مرکزیت مشهد تاسیس شد

وی با اعلام این خبر که طی چند روز اخیر جبهه اعتدال و عقلانیت خراسان بزرگ به مرکزیت مشهد راه اندازی شده است، ادامه داد: تشکیلات سراسری جبهه اعتدال و عقلانیت به زودی راه اندازی خواهد شد. 

معاون پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: کنگره سراسری جبهه اعتدال و عقلانیت به زودی برگزار خواهد و اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری این کنگره هستیم.

وی درباره دلایل تشکیل جبهه اعتدال و عقلانیت یادآور شد: بنا داریم از راه تشکیلاتی و در یک ساز و کار سیاسی مناسب دولت را هم حمایت و هم در مواقع لازم نقد کنیم.

عسگری با بیان اینکه حفظ و توسعه پویایی، حرکت و نشاط در جامعه اصلی ترین هدف جبهه اعتدال و عقلانیت است، اضافه کرد: در این راستا امید داریم که تفکر اعتدال در شکل فراجناحی خود باقی بماند و باندهای قدرت آن را مصادره نکنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد که در جبهه اعتدال و عقلانیت سعی خواهیم کرد که حزب دولت ساخته نباشیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار