تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۵۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوشمندسازی‌بیش‌از۲۸۰۰کلاس‌درس‌درخوزستان
2هزارو 812 کلاس در قالب یکهزار و 138 مدرسه تا کنون هوشمند سازی شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد شامل 55درصد مدارس خاص و 45 درصد مدارس دولتی می شود، افزود: در مجموع 789 از مدارس دولتی هستند و بقیه مدارس خاص شاهد، سمپا، نمونه دولتی وهیئت امنایی هستند.

فلاحی تصریح کرد: اهواز با 300 مدرسه، دزفول با 170 مدرسه، آبادان 60 مدرسه و بهبهان و اندیمشک با 30 مدرسه هوشمند سازی شده، در سطح استان پیشگام هستند.

وی افزود: در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش و مرحله اول هوشمندسازی مدارس که می بایست 25 درصد مدارس هوشمندسازی شوند، تلاش های سازنده و مفیدی انجام شد و تمامی مدارس سمپاد(استعدادهای درخشان)، شاهد، هیأت امنایی، نمونه دولتی و غیرانتفاعی درجه یک، تماماً  ملزم به هوشمندسازی شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: هوشمند سازی به عنوان یک حرکت تحولی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و فواید و مزایای بسیاری دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته 2هزار و 700 کلاس پایه ششم راه اندازی شد و در زمینه هوشمندسازی نیز در این کلاس ها اقداماتی شده است اما برای توسعه هوشمندسازی در این کلاس ها به همراهی و همکاری سایر نهادهای استان نیاز داریم.

فلاحی با اشاره به فواید و مزایای هوشمندسازی گفت: در کلاس های چند پایه ای روستایی، هوشمندسازی به عنوان یک معلم کمکی است و معلمان در مدارس با استفاده از سیستم هوشمند بهتر می توانند تدریس کنند.

وی اضافه کرد: کلاس هوشمند مانند یک مدرسه کامل است، همچنین در استفاده از کاغذ، قلم و سایر لوازم التحریر صرفه جویی می شود و کاهش هزینه را داریم و در حقیقت بهره وری بیشتری با هزینه های کمتر خواهیم داشت که این یک مزیت ارزشمند هوشمند سازی است.

فلاحی درباره سایر اقدامات انجام شده در زمینه هوشمندسازی به برگزاری کلاس های آموزش ضمن خدمت و آموزش های اولیه و تکمیلی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس در مقاطع دبیرستان و راهنمایی موفق تر بوده است، اظهار کرد: بنا به مصوبه هیات وزیران همه دستگاه های دولتی مکف شدند تا حداقل یک مدرسه را در شهرستان ها هوشمند سازی کنند.

فلاحی ادامه داد: این در حالی است که تنها در شهرستان هایی همچون بندر امام خمینی(ره) و هندیجان، ادارات و دستگاه های دولتی در این امر همکاری کردند و در شهرهای دیگر استان، همکاری صورت نگرفت.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود دستگاه های دولتی در تحقق این امر مدارس را یاری دهند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار