تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز:
ساختار شهرداری‌اهواز از مناطق‌به‌نواحی می‌رود
شهردار اهواز از راه اندازی شهرداری در نواحی مختلف شهر اهواز خبر داد و گفت: علاوه بر شهرداری مناطق هشتگانه، برای ۳۲ ناحیه در اهواز شهرداری راه اندازی می شود.

منصور کتانباف اظهار کرد: طرح ناحیه محوری قدرت را از مرکز منطقه به نواحی منتقل می کند که این امر موجب سرعت بخشیدن به خدمات و صرفه جویی در زمان می شود.

وی هدف از راه اندازی شهردار محلات را چابک سازی سازمان عنوان کرد و فزود: شهرداری هشت ناحیه آماده بهره بردای است که از این تعداد دو ناحیه شامل ناحیه دومنطقه دو و ناحیه پنج منطقه چهار به بهره برداری رسیدند و مابقی آنها نیز به زودی افتتاح می شود.

شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: در این بین از نیروهای موجود در شهرداری اهواز استفاده شد و برای راه اندازی شهرداری های محلات نیروی جدیدی به کار گرفته نشد.

کتانباف تصریح کرد: هیچ هزینه و نیروی جدیدی با اجرای این طرح به شهرداری تحمیل نشد و تنها ظرفیت انسانی موجود در شهرداری اهواز متحرکتر و پویاتر شد.

وی در شرح طرح شهردار محله گفت: هر منطقه به چهار ناحیه تفکیک می شود و در واقع در هر منطقه چهار شهردار محله خواهیم داشت. از این رو در شهر اهواز 32 ناحیه جدید به وجود می آید و با وجود شهرداری مناطق هشت گانه، تحرک شهرداری پنج برابر شود.

شهردار اهواز بیان کرد: شهرداران محلات تمام وظایف و اختیارات شهرداران مناطق به جز صدور پروانه ساخت و پایان کار را بر عهده دارند.

کتانباف با اشاره به اینکه برخی از نواحی در شهر اهواز جمعیتی معادل یک شهرستان دارند، بیان کرد: شهردار محله خدمات رسانی و تقسیم خدمات را تسهیل می کند و مردم در نواحی می توانند آسانتر و نزدیکتر از خدمات شهری بهره مند شوند.

شهردار اهواز بهره برداری از همه شهرداری های همه نواحی کلانشهر اهواز را تا شهریور ماه سال آینده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با تعیین شهردار محلات، شاهد جهش های بیشتری در اهواز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های محلات اهواز امسال به طور جدی‌تر در دستورکار قرار دارد و شهرداری اهواز به تناسب اعتبارات خود این پروژه را اجرا و به بهره‌برداری می‌رساند.

کتانباف راه‌اندازی بازارهای محله‌ای را که بر اقتصاد و اشتغال شهر تاثیر می‌گذارد و از سفرهای زائد به مرکز شهر جلوگیری می‌کند، ضروری دانست و افزود: ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای، فضای سبز و اماکنی برای فراغت شهروندان همچنین تکمیل کارهای عمرانی اعم از پیاده روسازی، زیرسازی و بهسازی معابر و جداول، اصلاح هندسی، اقدامات ترافیکی و پل‌های عابر پیاده فعالیت‌هایی هستند که در محلات آغاز شده‌اند.

وی همچنین از اجرای طرح شهردار مدرسه در اهواز به منظور توسعه فعالیت‌های محلی خبر داد و گفت: همواره موثرترین و ماندگارترین آموزش‌ها مربوط به دوران مدرسه بوده است از این رو طرح شهردار مدرسه در مدارس اهواز کلید خورد و به زودی هم طرح شهردار خانواده در اهواز اجرایی می شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار