تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۴۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض به انتخابات شورای شهر در شوش همچنان ادامه دارد / سند
به نظر می رسد که اگرطبق قانون عمل شود مستند به ماده ۵۸ فانتون تشکیلات و وظایف شورا ها منجر به ابطال انتخابات یک یا چند صندوق خواهد شد / ...این شبهات تبدیل به یقین شد به طوری که در ۴ صندوق باز شماری شده در مورخه ۱۶/۴/۹۲ سرنوشت ۵ نفر از اعضای اصلی و علی بدل تغییر نمود واین تغییر شبه را به یقین تبدل کرد
چند روزی از حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای نگذشته بود که زمزمه های شبهه در شمارش آرا و تغییر و تحول درافراد  منتخب پس از شمارش آرا به گوش رسید جهت پیگیری  این موضوع با معاون فرماندار صحبت کردیم که در این خصوص گفت هنوز به صورت رسمی از استانداری و فرمانداری بیانیه های صادر نشده و باید منتظر ماند .

به گزارش شبکه خبری دز، برای ادامه پیگیریها با امیر شایسته راد نماینده ۳۰ نامزد انتخاباتی  در شهرستان شوش گفتگویی انجام دادیم .
شایسته راد در این خصوص اظهار داشت:در ادامه پیگیرهای استانی و هم اکنون از طریق هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور و معاونت حقوقی هیات مذکور جناب اقای حمیدی و دکتر کولیوند پیگیری ها ادامه دارد .
وی افزود:متاسفانه در روند شمارش مجدد ۱۰ درصد ازصندوق های شهر شوش باز شماری به طور صحیح انجام نشد. در بازشماری فقط به شمارش آرا ۵ نفر از کاندیداهای خاص که برخی اعتراضی در زمان قانونی ارایه نکرده بودند انجام شد.در تماس تلفنی معاونت حقوقی هیات نظارت کشور با دبیر هیات نظارت استان خوزستان جناب آقای خانچی گفت رای ۲۰ نفر از کاندیداهای شهر شوش در ۴ صندوق باز شماری شده شمارش شده است که طبق سه نوبت آگهی به شماره های ۳۱و۳۹و۴۱ اثبات خواهد شد که رای فقط ۵ نفر شمارش و تغییر یافته است طبق نظر معاونت حقوقی هیات نظارت کشورکه در جواب آقای خانچی فرمودند باید حداقل آرای دوبرابر انتخاب شدگان مورد شمار ش مجدد قرار می گرفت.

برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید







شایسته ادامه داد: معترضین  شکایات جداگانه ارائه کردند و گروهی شبهاتی به انتخابات شورای شهر شوش وارد نمودند که باز شماری مجدد این شبهات تبدیل به یقین شد به طوری که در ۴ صندوق باز شماری شده در مورخه ۱۶/۴/۹۲ سرنوشت ۵ نفر از اعضای اصلی و علی بدل تغییر نمود واین تغییر شبه را به یقین تبدل کرد ودر ادامه نظر معاونت حقوقی هیات نظارت کشور این بود که وقتی در شمارش ۱۰ درصد از صندوق ها نظر معترضین وارد بود باید شمارش مجدد ادامه پیدا می کرد . اماچرا با این وجود شمارش ادامه پیدا نکرد به دلیلی خاص توضیح این مساله را به آینده موکول می کنم.
شایسته تصریح کرد:هدف از این پیگیری ها رفع شبهاتی است که در ذهن شهروندان شوشی وجود دارد و برای ما پیگیر ی آرای هیچ شخص خاصی ار کاندیدها نبوده و نیست
همان طوری که امام جمعه محترم شوش در یکی از خطبه های نماز جمعه فرمودند از انتخابات شورا شبهاتی در ذهن مردم هست مسئولین باید این شبهات را از ذهن مردم پاک کنند .
وی در پایان گفت:به نظر می رسد که اگرطبق قانون عمل شود مستند به ماده ۵۸ فانتون تشکیلات و وظایف شورا ها منجر به ابطال انتخابات یک یا چند صندوق خواهد شد.
اما در خواست معترضین مبنی به باز شماری ۳۶ صندوق باقی مانده می باشد چون هدف رفع شبهات بوده همان طورکه شبهات در ۴ صندوق باز شماری شده رفع شده معترضین خواستار ادامه شمارش مجدد هستند.

* لازم به ذکر است هنوز برخی از شهرهای دیگر استان هستند که صحت نهایی انتخابات شورای شهردر آنها به تایید استانداری نرسیده است که شهرستان دزفول نیز یکی از این شهرستانها است.

* نامه ای با ذکر استدلالاتی از طرف آقایان سید حکیم موسوی و مسلم سگوند دو نامزدی که در پیش از تجدید نظر در لیست 9 نفره راه یافتگان به شورای شهر شوش حضور داشتند به تحریریه خوزنیوز رسیده است که به دلیل برخی مصالح از درج آن معذوریم. در صورت تمایل مقامات مسئول، خوزنیوز آمادگی دارد جهت بررسی و رسیدگی این نامه را در اختیار آنان قرار دهد.
:
:
:
آخرین اخبار