تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتابی از عرفان نظرآهاری در اهواز نقد می‌شود
در برنامه نشست ادبی «دو پنجره» و با حضور عرفان نظر آهاری، شاعر و نویسنده مطرح نوجوانان و جوانان کشور، کتاب «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس» اين نويسنده در اهواز نقد و بررسی می‌شود.

 زهره تقوی‌اهرمی، مسؤول برگزاری این نشست، گفت: برنامه‌ «2 پنجره» از سری نقدهایی است که مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور برای استان‌ها در نظر گرفته است.

وی افزود: استان خوزستان بر اساس علاقه‌مندی بچه‌ها به آثار این نویسنده، کتاب «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس» را برای نقد در سال 92 در نظر گرفت.

 تقوی‌اهرمي ادامه داد: نقد کتاب مذکورکه پنجمین نقد از سری برنامه‌های نقد 2 پنجره است، سه‌شنبه 11 تیر 92 در مجتمع فرهنگی اهواز (واقع در فاز 2 پادادشهر ـ روبه‌روی بازارچه) با حضور نوجوانان دختر و پسر و نویسنده‌ کتاب برگزار خواهد شد.

وی پیرامون نویسنده دعوت شده در پنجمین جلسه نقد کتاب «دو پنجره» گفت: عرفان نظر‌آهاری، نویسنده و شاعر کودکان و نوجوانان، سال ۱۳۵۳ در تهران زاده شد. او کارشناس ادبیات انگلیسی است. مدرک دکترای خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دریافت کرده و هم‌اکنون دانشجوی دوره دکترای تاریخ فلسفه است.

 او اضافه كرد: نظرآهاری نگارش پنج عنوان کتاب پژوهشی در ادبیات فارسی با موضوع‌هایی همچون عشق، قناعت، عدالت طلبی و ستم ستیزی ارزش زندگی و مرگ و هستی را در پیشینهٔ خود دارد وآ ثار متعددی درحوزه ادبیات کودک ونوجوان از جمله راز مرواریدهای شهرزاد، در سینه‌ات نهنگی می‌تپد، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، لیلی نام تمام دختران زمین است، جوانمرد نام دیگر تو، من هشتمین آن هفت نفرم و پرنده ماهی از او منتشر شده است.

 تقوی‌اهرمي  گفت: او در سال ۲۰۰۱ برگزیده نخست کنگره شعر زنان شد و «پشت کوچ‌های ابر» اثر این نویسنده به عنوان برگزیده جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شد. نظرآهاری هم‌اکنون به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی مشغول است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار