تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جام کنفدراسیون‌ها
صعود برزیل و ایتالیا به نیمه‌نهایی/ایتالیا به سختی ژاپن را شکست داد
تیم‌های ملی برزیل و ایتالیا با پیروزی در دومین بازی‌ خود در مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شدند.
در دومین دور از دیدارهای مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها، شب گذشته، برزیل میزبان در استادیو کاستلائو شهر فورتالزای به مصاف مکزیک رفت و این بازی را با نتیجه 2 بر صفر به سود خود به پایان رساند. نیمار در دقیقه 9 و جو در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم برای سلسائو گلزنی کردند.

برزیل با این پیروزی، شمار امتیازهای خود در گروه A را به 6 رساند تا همچنان صدرنشین باقی بماند.

در دومین دیدار دیشب، تیم ملی ایتالیا، نایب قهرمان یورو 2012 در ورزشگاه پرنامبوکو آره‌نای شهر رسیفه به مصاف ژاپن، قهرمان قاره آسیا رفت و با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد.

در این بازی که یکی از پرگل‌ترین و تماشایی‌ترین بازی‌های تاریخ جام کنفدراسیون‌ها به شمار می‌رود، دانیله دروسی در دقیقه 41، آتسوتو اوچیدا دقیقه 50(گل به خودی)، ماریو بالوتلی دقیقه 52 از روی نقطه پنالتی و سباستین جووینکو دقیقه 86 برای ایتالیایی‌ها گلزنی کردند و گل‌های ژاپن را نیز کیسوکه هوندا در دقیقه 21 از روی نقطه پنالتی، شینجی کاگاوا دقیقه 33 و شینجی اوزاکا دقیقه 69 به ثمر رساندند.

به این ترتیب ایتالیا و برزیل که باید 2 روز دیگر در آخرین بازی گروه  A مسابقات جام کنفدراسیون‌ها به مصاف هم بروند، هر 2 با 6 امتیاز از 2 بازی صعود خود را به مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها قطعی کردند. در جدول این گروه برزیل با تفاضل گل 5+ در صدر قرار دارد و ایتالیا با تفاضل گل 2+ در رده دوم ایستاده است.

در ادامه بازی‌های دور دوم جام کنفدراسیون‌ها، امشب اسپانیا در ورزشگاه ماراکانای ریودوژانیرو به مصاف تاهیتی، قهرمان منطقه اقیانوسیه می‌رود.
:
:
:
آخرین اخبار