رییسجمهور گفت: از گذشته برای برقراری این ارتباط تلاشهای بسیاری صورت گرفته و دو جاده هراز و چالوس با توجه به مشخصات فنی، برای تردد ایجاد شده است.
احمدینژاد با اشاره به اینکه مشخصات فنی در دو محور هراز و چالوس با توجه به سرعت پایین تردد در گذشته احداث شده است، خاطرنشان کرد: با تغییر در سیستم حملونقل و گسترش حجم تردد، مطمئنا این جادهها پاسخگو نخواهند بود و با توجه به علاقه مردم به استفاده از طبیعت زیبای شمال کشور، مشخصات فنی گذشته در این جادهها جوابگو نبوده و هزینههای راهداری بسیاری را تحمیل کرده است.
رییسجمهور ادامه داد: در دولت نهم تصمیم گرفته شد که راههای موجود اصلاح و کیفیت آنها ارتقاء پیدا کند که تاثیر آن در جابجایی مردم و ایمنی جادهها ارتقاء یابد.
احمدینژاد با اشاره به اینکه پروژه های گوناگونی در مسیرهای مختلف شمال کشور از جمله رشت و فیروزکوه انجام شده و امروز بیش از 50 درصد مسیر در این محورها دو طرفه شده که انشاءالله تا پایان سال کامل خواهد شد، تصریح کرد: در محور هراز بخش مهمی از مشکلات و گرفتاریها در محدوده گردنه امامزاده هاشم (ع) بود که با برنامهریزی صورت گرفته و احداث دو تونل بزرگ در این محدوده به فضل الهی مشکلات حل خواهد شد.
رییسجمهور با اشاره به اینکه در شرایط اوج ترافیک از هر دو جاده قدیم و جدید استفاده خواهد شد، اظهار داشت: با برنامهریزی صورت گرفته توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی مقرر شده که کل مسیر محور هراز بهسازی و دو طرفه شود.
احمدینژاد تاکید کرد: اقداماتی که از سوی دولت انجام میشود بهینه بوده و در آن بریز و بپاش وجود ندارد و همه در مسیر پیشرفت و ارتقای کشور است.