فعالان بازار از کاهش قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد خبر میدهند.
به گفته این فعالان قهر مصرفکنندگان با بازار خودرو همچنان ادامه دارد بهگونهای که بدلیل عدم تقاضا، قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد باز هم کاهش یافته است.
این وضعیت در حالی است که پیش از این خودروسازان از استقبال مردم از دور جدید فروش محصولاتشان خبر داده بودند. در این شرایط به نظر میرسد مصرفکنندگانی که از نرخ جدید خودروهای داخلی ناراضی هستند همچنان از خرید این محصول خودداری میکنند.
قیمت فعلی خودروهای داخلی با پلاک سال 91 به شرح زیر است:
| نوع خودرو | قیمت بازار |
| سایپا 111 | 15 میلیون و 500 هزار |
| سایپا 131SL | 14 میلیون |
| سایپا 131SX | 14 میلیون و 500 هزار |
| تیبا | 18میلیون |
| تندر 90 پارس خودرو E2 | 30 میلیون |
| مگان | 70میلیون |
| 206 صندوقدار V8 | 36میلیون |
| 206 صندوقدار V9 | 47میلیون |
| تندر 90 ایران خودرو E2 | 30 میلیون |
| پژو پارس سال | 29میلیون و 700هزار |
| پژو 405 | 22میلیون و 500 هزار |
سلام. بنظرم الان دیگه فقط موضوع کاهش تقاضای موثر در بازار خودرو بعلت قهر مصرف کننده نیست و کم کم باید به این فکر کرد که بدون افزایش متناسب درآمدی قشر کارگر و کارمن و دارای حقوق ثابت در این دوره تورمی قدرت خریدی وجود ندارد که بتواند بسادگی از عهده قیمت حداقل دوبرابر شده خودرو برآید زیرا بطور کلی سبد خرید خانوار دچار تورمی حتی بیشتر از خودرو گشته و تامین معاش در اولویت بالاتری از خودرو قرار گرفته و مدتی طول خواهد کشید تات قدرت خرید از طریق افزایش سقف تسهیلات یا ترمیم شکاف درآمدی به این قشر که عمدتا مخاطب تولید کنندگان داخلی هستند باز گردانده شود. پس بهتر است همه ما ازین خواب خرگوشی قهر پنداری کم کم بیدار شویم و علت واقعی و منطقی کاهش قدرت خرید را هم مد نظر قرار دهیم.