تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۷۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش‌ سوزی در لس‌ آنجلس / عکس

مسئولان آتش‌نشانی آمریکا روز جمعه اعلام کردند که آتش‌سوزی در منطقه‌ وسیعی از «لس‌آنجلس» ظرف مدت یک روز و نیم از 10 هکتار به 29 هزار هکتار گسترش پیدا کرد و بیش از چهار هزار خانه را در معرض خطر قرار داد.

این آتش‌سوزی که از پنجشنبه صبح آغاز شد به 15 خانه، ساختمان فرعی و 5 ساختمان تجاری خساراتی وارد آورد اما هیچ‌یک از این ساختمان‌ها تخریب نشدند و هیچ‌کس زخمی نشد.

مسوولان لس‌آنجلس، جمعه بعدازظهر دستور تخلیه جامعه تپه‌های پنهان منطقه ثروتمند و غنی «ونچورا» در شمال غربی لس‌آنجلس را صادر کرد.

به دنبال خشکی هوا و وزش بادهای سهمگین، آتش‌سوزی به روز دوم کشیده شد و 300 ساختمان تجاری و 50 ساختمان در معرض خسارت قرار گرفت.

مقامات اعلام کردند که یک هشدار پرچم قرمز برای خطر بالای آتش‌سوزی به دلیل دمای بالای هوا، نبود رطوبت و بادهای سهمگین مطرح شده است.

سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس اعلام کرد که آتش به اصطلاح بهاری تقریباً در منطقه ونچورا خارج از کنترل شده است. بیش از 950 پرسنل آتش‌نشانی و اجرایی تنها توانسته‌اند 20 درصد از شعله‌های آتش در نزدیکی خانه‌های گرانقیمت و قله‌های «سانتا مونیکا» را مهار کنند.

سازمان مدیریت بحران فدرال اعلام کرد که بودجه فدرال، 75 درصد از هزینه‌های آتش‌نشانی را پوشش دهد و آتش دیگری نیز همچنین روز جمعه در یک منطقه روستایی «گلندل» رخ داد که چندان جدی نبود.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شعله‌های آتش منطقه ونچورا که احتمالاً به اقیانوس آرام نیز کشیده شده است، از بزرگراه ساحلی اقیانوس آرام که قله‌های سانتامونیکا را از دریا جدا می‌کند، عبور کرد و آتش‌های کوچک خساراتی را به یک محدوده شلیک نظامی وارد آورد.

مرجع / فـارس
برچسب ها: آتش‌سوزی ، لس‌آنجلس
:
:
:
آخرین اخبار