تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۶۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دست درازی دلالان به دست رنج گوجه کاران
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به گرانی‌های موجود در میادین میوه و تره بار،به خصوص گوجه فرنگی گفت: نبود ‌نظارت از سوی دستگاه‌های اجرایی و دادن وعده‌های بی‌عمل در خصوص تنظیم بازار گرانی را هر روز به سمت کالا یا محصولی دیگر سوق می‌دهد.

سید‌محمد سادات‌ابراهیمی با بیان اینکه کشور ظرفیت بالقوه در تولید انواع میوه و سیفی جات دارد، افزود: بی‌توجهی به تولید داخل و همچنین عدم شناخت از بازار از سوی مسئولان قیمت انواع میوه و سیفی جات را افزایش داده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با یادآوری رسیدن قیمت گوجه به بیش از ۵ هزار تومان در بازار و نبود هیچ گونه نظارتی بر میادین، تصریح کرد: دولت و مسئولان اجرایی کشور باید با شناخت نیاز بازار از هرگونه احساس کمبودی که منجر به افزایش قیمت‌ها شود جلوگیری کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به گرانی‌های موجود در میادین میوه و تره بار، گفت: نبود نظارت از سوی دستگاه‌های اجرایی و دادن وعده‌های بی‌عمل در خصوص تنظیم بازار گرانی را هر روز به سمت کالا یا محصولی دیگر سوق می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که عدم تعادل بین عرصه و تقاضای محصول می‌تواند زمینه نفوذ گرانی در آن را فراهم کند، افزود: مسئولان باید قبل از هر کاری نیاز بازار را سنجیده و طبق آن اقدام به تأمین مایحتاج مردم کنند.

وی ادامه داد: در خصوص گرانی گوجه فرنگی در بازار، میادین میوه و تره‌بار کمبود تولید آن در این  فصل عاملی است که در کنار ضعف نظارت‌ها گرانی را به مصرف کننده‌گان تزریق کرده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه باز بودن دست دلالان وسود‌جویان قیمت‌ها را در بازار تغییر می دهد، گفت: قیمتی که گوجه‌فرنگی از کشاورز خریداری می شود با نرخی که در میادین عرضه می‌شود زمین‌ تا آسمان تفاوت دارد که این امر نتیجه سستی در انجام وظایف کنترلی از سوی مسئولان است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: برای حمایت از تولید‌گننده‌گان و توجه به نیاز‌های مصرف کننده باید دست سود جویان کوتاه شود که این امر تشدید نظارت‌ها را می‌طلبد.
برچسب ها: دلالان ، گوجه ، قیمت گوجه
:
:
:
آخرین اخبار