تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۶۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگرانی صهیونیست‌ها از پرواز پهپاد ناشناس
عصر روز پنج شنبه خبری با عنوان "پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز حیفا" از سوی رسانه های عربی به ویژه لبنانی منتشر شده که خیلی زود از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای رسمی تایید شد.

خبرها حاکی از آن بود که پهپاد حزب الله لبنان با پرواز از سواحل صور و صیدا به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرده و پرواز چند دقیقه ای بر فراز آسمان حیفا داشته است. در نهایت این پهپاد که حتی بالگرد حامل نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نیز مجبور به فرود اضطراری کرده بود، از سوی جنگنده های F16 ارتش این رژیم مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد.

ساعتی بعد، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به طور کلی نقش آفرینی خود در ارسال پهپاد جدید به آسمان حیفا را تکذیب کرد. این بیانیه باعث شد نگاه ها به سوی این مسئله که پهپاد ناشناس از سوی چه گروهی و با چه اهدافی ارسال شده است، جلب شود.

در این میان اما تحلیلگران صهیونیست این موضوع که حزب الله لبنان در ارسال پهپاد جدید نقش نداشته را قبول نکرده اند. برخی تحلیلگران صهیونیست معتقدند گروهی جز حزب الله نمی تواند عامل ارسال این پهپادها باشد و این جنبش در نظر دارد با این گونه اقدامات تمرکز بر وقایع سوریه را از سوی جبهه مخالف دمشق از میان بردارد.

"عامیر راپاپورت" تحلیلگر روزنامه معاریو در این باره می نویسد: ارتش اسرائیل معتقد است که پهپاد به پرواز درآمده یکی از ده‌ها هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله است که همگی ساخت ایران هستند. وی احتمال اینکه این پهپاد با هدف تصویربرداری از میادین گازی در دریای مدیترانه ارسال شده است را رد نکرد.

"الکس فیشمن" تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در این باره نوشت: ارسال این پهپاد از سوی حزب الله لبنان دو پیام دارد؛ نخست اینکه به تل آویو هشدار دهند که با تصور درگیری حزب الله در تحولات سوریه فکر نکنند که حزب الله برای جنگ آماده نیست. دوم این که به مخالفان خود در داخل لبنان و جهان عرب بفهماند که حزب الله مبارزه مسلحانه با اسرائیل را رها نخواهد کرد.

"یواف لیمور" تحلیلگر روزنامه اسرائیل هایوم نیز در تحلیلی نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در نظر داشت با ارسال این پهپاد معادله جدیدی را برای افکار عمومی ایجاد کند. بر این مبنا وی می خواهد بر این موضوع تاکید داشته باشد که حریم هوایی اسرائیل امن نیست و اگر اسرائیل، حریم هوایی لبنان را نقض کند، حزب الله نیز اقدامی متقابل انجام می دهد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: صهیونیست‌ ، پهپاد
:
:
:
آخرین اخبار