تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فتح الله زاده مطرح کرد؛
تیم‌ملی با وجود قلعه‌نویی ضرر نمی‌کند
مدیرعامل استقلال در مورد اینکه کی‌روش مخالف برگزاری جام حذفی و 18 تیمی ماندن لیگ برتر است، گفت: کجای دنیا جام حذفی برگزار نمی‌شود؟ اگر تراکتورسازی و سپاهان زمان‌بندی داشتند از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کردند. می‌دانید چرا استقلال از گروه خود صعود کرد؟ چون مربی خوبی روی نیمکت داشتیم. ضمن اینکه اعتقادم این است که با شرایط موجود 18 تیمی شدن لیگ برتر بهتر است.
علی فتح‌الله‌زاده در برنامه ورزش و مردم درباره شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: احساسم این است که تا زمانی که کاپ قهرمانی را بالای سر نبردیم نباید خودمان را قهرمان بدانیم. سال اول لیگ استقلال باید 4 بازی شکست می‌خورد و پرسپولیس همه دیدارهای خود را برنده از زمین خارج می‌شد تا قهرمان لیگ برتر شود. همین اتفاق هم افتاد و روز آخر مقابل ملوان بندرانزلی به یک تساوی احتیاج داشتیم ولی شکست خوردیم و قهرمانی را به پرسپولیس دادیم.

وی با اشاره به برتری 3 بر صفر استقلال در دیدار با الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا افزود: بچه‌های ما مقابل الریان قطر بازی خوبی انجام دادند. تیم ملی ایران مقابل تیم ملی قطر بازی کرد به نتیجه تساوی رضایت داد اما ما روز سه‌شنبه گذشته با یک تیم چند ملیتی از قطر بازی کردیم و 3 گل زیبا هم به این تیم زدیم. اگر بچه‌ها همت کنند در لیگ برتر نیز 6 امتیاز را بگیرند، قهرمان می‌شویم.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه امسال سخت‌ترین سال مدیریتی وی بوده است، افزود: در فصلی که گذشت به لحاظ بودجه شرایط سختی داشتیم اما بچه‌ها ما باغیرت بودند و اگر مدیریت قلعه‌نویی نبود، نمی‌توانستیم با شرایطی که داشتیم ادامه دهیم. هیچ تیمی نیست که تا 2،3 هفته مانده به پایان فصل بازیکنانش پول نگرفته باشند. با این حال هر خبرنگاری از بازیکنان ما سوال می‌کرد که پول‌تان را گرفتید یا نه آنها بروز نمی‌داد. به همین خاطر دست تک تک بچه‌ها را می‌بوسم.

وی ادامه داد: تیم را در این شرایط در لیگ برتر و جام حذفی بالا آوردیم و از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم که شبانه‌روز تلاش کرد. متاسفانه حرف‌هایی که به وی نسبت می‌دهند درست نیست. اکنون که الریان را با 3 گل بردیم باید بگویند با تاباتا و نیلمار صحبت کردیم که فصل بعد به استقلال بیایند؟!

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه آیا رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در این فصل اسپانسری به استقلال معرفی کرده است، گفت: با تمام ارادتی که به رویانیان دارم باید بگویم بانک رفاه را 2 هفته زودتر از وی به عنوان اسپانسر استقلال انتخاب کردم. به خاطر اینکه در اسپانسر SIS مشترک هستیم این حرف‌ها پیش آمد این درحالی است تا مدت‌ها پایین شماره پیراهن اسپانسر داشتیم ولی پرسپولیس نداشت.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه به حسن فرکی هم اعتقاد فنی دارد و هم اعتقاد معنوی خاطرنشان کرد: فرکی هر کجا بوده بدون حاشیه بوده و از وی ممنونم که ریشه درست بودنش را تایید کرده و گفته است صحبتی با بازیکنانش از طرف ما نشده است. همین دیروز 2 تا از بازیکنان ما به من گفتند که از فلان تیم به ما پیشنهاد داده‌اند و گفتند 50 درصد قراردادتان را هم می‌دهیم تا فصل بعد به تیم ما بیایید.

وی اضافه کرد: به آنها گفتم چه اشکالی دارد با شما صحبت کردند. شاید سال آینده به آن تیم بروید اما می‌دانم تا روز آخر در استقلال زحمت می‌کشید. این بازیکنان گفتند شاید برای ما حرف‌وحدیث ایجاد شود اما گفتم بروید بازی کنید و مسئولیت آن بر عهده من خواهد بود. سال آینده ما 5، 6 بازیکن طبیعتا خواهیم گرفت ولی آیا باید درباره آنها هم حرف‌هایی بزنیم؟

فتح‌الله‌زاده با انتقاد از فشردگی مسابقات اظهار داشت: به دلیل فشردگی و بازی تیم ملی یک جام (حذفی) را به ناحق دادیم اما از مهدی تاج شکایت نداریم. 4 بازیکن ما در تیم ملی بازی کرده بودند و در فاصله کم با سپاهان بازی کردیم.

وی در خصوص مقایسه مربیان داخلی و خارجی گفت: مربیان وطنی ما لحاظ فنی سطح بالایی دارند. تیم‌ها می‌توانند مربی خارجی تمرین دهنده خوب داشته باشند ولی روی نیمکت مربی ایرانی نتیجه می‌گیرد.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به مجری برنامه که آیا دیدار بایرن مونیخ - بارسلونا و پیروزی بایرن مقابل بارسلونا را نگاه کرد، با خنده گفت: شما عکس من را کنار سرمربی بایرن مونیخ دیدید؟ وی با من مشورت کرد که 4 گل به بارسلونا زدند!

وی همچنین از گل آرش برهانی مقابل الریان قطر تمجید کرد و در ادامه عنوان کرد: گذشته از اینکه گلی که فرهاد مجیدی به الریان زد، چقدر تکنیکی بود باید بیشتر از حرکتی که پس از گلش انجام داد و شانه‌های قلعه‌نویی را بوسید، تشکر کنم. زمانی که در ورزشگاه باشم خیلی از جای خودم بلند نمی‌شوم اما پس از حرکت مجیدی از جای خود بلند شدم و 5 دقیقه دست زدم. از فرهاد که جای شاگردی و استادی را به جا آورد تشکر می‌کنم. ضمن اینکه در فوتبال اسوه‌هایی مثل پاشازاده و نامجومطلق نیز بودند که باید از آنها نیز یاد کنیم.

فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه قلعه‌نویی گفته از استقلال می‌رود تا یک مربی بزرگ به این تیم بیاید، خاطر نشان کرد: قلعه‌نویی از کسانی که روی سکوها او را اذیت کرده بودند، ناراحت بود اما این لطف را به من دارد که هر جا باشم جای دیگری نمی‌رود. باید قدرشناس این آدم باشیم چرا که وی از لحاظ معرفتی برای بازیکنان کار پدری کرد که خود نیز شاهد این قضایا بودم. همه باید این سرمربی را تشویق کنند، چون تیمش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان که گروه مرگ نامیده شد صدرنشین است. امیدوارم با کمکی که دوستان می‌کنند قهرمان آسیا شویم.

مجری برنامه ورزش و مردم به صحبت‌هایی که درباره اشتباهات احسان حاج صفی و احمد جمشیدیان در تیم سپاهان و شایعه پیشنهاد استقلال به این 2 بازیکن  می‌شود، اشاره کرد که مدیرعامل استقلال پاسخ داد: کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند با فوتبال آشنایی ندارند. حاج صفی این همه برای سپاهان زحمت کشیده و اگر قرار بود کاری برای ما بکند در جام حذفی که برای‌مان مهم بود پنالتی را گل نمی‌کرد تا ما بالا بیاییم. به نظرم فدراسیون فوتبال باید وارد این قضایا شود. فوتبال ما یکی از پاک‌ترین فوتبال‌های دنیاست اما متاسفانه ظرفیت باخت نداریم.

وی ادامه داد: به ناحق به سپاهان در جام حذفی باختیم ولی حرفی نزدیم. آنها در جام حذفی ما را حذف کردند اما در 2 بازی رفت‌وبرگشت مقابل الاهلی عربستان 8 گل دریافت کردند. یعنی الان در عربستان غوغاست که همه بازیکنان سپاهان با این گل‌هایی که خوردند به عربستان می‌روند؟!

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که بحث تبانی از کجا می‌آید، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اینکه گفته می‌شود هیچکس حق ندارد با بازیکنی که قرارداد دارد صحبت کند، باعث ایجاد شایعات می‌شود. همین جا اعلام می‌کنم هر تیمی قصد دارد بازیکن ما را فصل بعد به تیم خود ببرد می‌تواند با بازیکن مورد دلخواه خود مذاکره کند. مگر در اروپا با بازیکنی که قرارداد دارد صحبت نمی‌شود. بازیکن باید خودش غیرت داشته باشد. باید به بازیکن نیز اعتماد و احترام بگذاریم. خود ما بعضا عامل این شایعات می‌شویم.

فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: علی رئیسی در جایی از عوامل موفقیت استقلال صحبت کرد و حتی از سوپر مارکتی که به ما آب داده بود، تقدیر کرد اما یک کلمه از مدیرعامل بدبخت صحبت نکرد! خدا نکند تیم ببازد، آن وقت مدیرعامل کتک می‌خورد! متاسفانه در فوتبالی که هستیم زجر می‌کشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گفته در فینال جام حذفی طرفدار پرسپولیس است و آیا خودش نیز یک پرسپولیسی است، گفت: شما پرسپولیسی‌ها دوست دارید یک چیزهایی را عنوان کنید. همیشه گفتم تیم دوم من جدا از اینکه تراکتورسازی از لحاظ زبانی با آنها فامیل هستیم، پرسپولیس است. با احترامی که برای رحیمی مدیرعامل سپاهان که دوست من است باید بگویم دوست دارم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود، چون این تیم هواداران زیادی دارد و می‌تواند با قدرت در آسیا ظاهر شود.

مدیرعامل استقلال درباره شانس رفتن استقلال به مراحل بالاتر در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: یکی از فاکتورهایی که باعث شد مقابل الریان خوب بازی کنیم این بود که خوب استراحت و ریکاوری کرده بودیم. تیم باید در مرحله بعدی تقویت شود و 2 بازیکن باید به این مجموعه اضافه کنیم. اگر دقت کرده باشید 2 بازیکن الریان قطر به اندازه کل بودجه استقلال بود. این نمی‌شود که در مسابقه رالی از شما بپرسند چه ماشینی دارید و بگویید پراید و آن‌وقت با بنز مسابقه بدهید!

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: آقای وزیر در این مدت خیلی تلاش کرد که به ما کمک کند ولی پولی که داده شد، کافی نبود. وزارت از سازمان به وزارت ورزش و جوانان رسیده بود که کار سختی بود اما بودجه‌ای به ما نرسید. اداره کردن 2 وزارتخانه توسط عباسی کار خیلی سختی است (در این لحظه مجری برنامه ادعا کرد که لاغر شدن وزیر به دلیل اداره دو وزارتخانه است!). در یک وازرتخانه مشکلاتی به وجود می‌آید اما به عباسی 2 وزارتخانه داده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر در مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا بودجه به ما برسد می‌توانیم در آسیا موفق باشیم اما اگر بودجه ندهند نمی‌توانم الکی به هواداران قول بدهیم. از هیات مدیره صحبتی نکردم اما از آنها تشکر می‌کنم. هفته گذشته جلسه‌ای با اعضا داشتیم و هر چند که پول نگرفتیم اما تلاش‌هایی را آغاز کرده‌اند که در این جا باید از امیدوار رضایی تشکر کنم.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه در این فصل زجر کشیده افزود: به هیات مدیره گفتم بودجه را به شما دادم و شما منابع را مشخص کنید. ما و پرسپولیس از وزارت ورزش 3 میلیارد پول گرفتیم اما 13/5 میلیارد هزینه کردیم. اعلام می‌کنم اگر 5 میلیارد زیر پرسپولیس و سپاهان به ما پول بدهند کافی است. اگر ما را دوست ندارند که پول بدهند اذیت نکنند و بگویند برو خانه‌ات!

مجری برنامه ورزش و مردم اعلام کرد قصد داشتند مراسم جشن پرسپولیس را نمایش بدهند اما به دلیل نقص فنی به هفته بعد موکول می‌شود که فتح‌الله‌زاده در این لحظه گفت: موهای سردیس علی پروین را درست کنید. به علی پروین تعصب دارم و موهایش در سردیس کم مو شده است! چشم‌هایش هم آبی است!

در ادمه برنامه فتح‌الله‌زاده درباره اینکه سپاهانی‌ها از داوری به خصوص در دیدار برگشت لیگ برتر مقابل استقلال راضی نیستند و استقلال باید راضی باشد، اظهار داشت: آیا اخراج بازیکن ما در بازی با سپاهان درست بود؟ برای ما پنالتی نگرفتند و صددرصد می‌گویم آن صحنه پنالتی بوده است. در دیدار قبلی با سپاهان دقیقه 4 خطا روی برهانی را نیز پنالتی نگرفتند. آیا در بازی سپاهان با داماش اخراج بازیکن داماش درست بود؟ چطور برای ما پنالتی نگیرند خوب است اما برای سپاهان نگیرند بد است؟

وی در خصوص اینکه آیا با کارلوس کی‌روش مشکل دارد، عنوان کرد: کی‌روش مربی بزرگی است ولی از زمان‌بندی برنامه‌های تیم ملی و مسابقات لیگ برتر گله داریم. این زمان‌بندی همه چیز را بهم ریخته است. اگر سپاهان و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند حاصل برنامه‌ریزی‌ها بود.

مدیرعامل استقلال در مورد اینکه کی‌روش مخالف برگزاری جام حذفی و 18 تیمی ماندن لیگ برتر است، گفت: کجای دنیا جام حذفی برگزار نمی‌شود؟ اگر تراکتورسازی و سپاهان زمان‌بندی داشتند از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کردند. می‌دانید چرا استقلال از گروه خود صعود کرد؟ چون مربی خوبی روی نیمکت داشتیم. ضمن اینکه اعتقادم این است که با شرایط موجود 18 تیمی شدن لیگ برتر بهتر است.

فتح‌الله‌زاده در خصوص شایعه سرمربی‌گری امیرقلعه‌نویی در تیم ملی خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم قلعه‌نویی به تیم ملی برود. قطعا تیم ملی با وجود قلعه‌نویی ضرر نمی‌کند.

وی در خاتمه درباره اینکه چرا تعداد کاروان استقلال برای سفر به عربستان زیاد بود، اظهار داشت: سال آینده به جای 80 نفر با 160 نفر می‌رویم! ضمن اینکه تعداد کاروان ما 72 نفر بود و همه هزینه‌ها را به گردن میزبان انداختیم!

:
:
:
آخرین اخبار