تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۵۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزار ۹۰ درصد زنان مهاجر در امارات
گزارشی رسمی که تحت عنوان «مبارزه با قاچاق انسان در امارات» توسط دولت این کشور منتشر شده نشان می دهد از هر ۱۰ زنی که به امارات مهاجرت می کنند، ۹ زن از سوی کسانی که آنها را برای فراهم کردن یک زندگی بهتر در امارات فریب داده اند، مورد سوءاستفاده فیزیکی و جنسی قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش ۹۴ درصد قربانیان قاچاق انسان در امارات از سوی قاچاقچیان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و ۸۹ درصد نیز اذعان می کنند که از سوی خلافکاران مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

این آمارها از طریق مصاحبه با قربانیان قاچاق انسان در «بنیاد دبی برای زنان و کودکان» به دست آمده که یک مرکز شبانه روزی نگهداری قربانیان را از سوی دولت اداره می کند.

همزمان با انتشار این گزارش، کمیته ملی امارات برای مبارزه با قاچاق انسان اعلام کرد که امسال قصد دارد فعالیت های آگاهی بخش را در برخی از فرودگاه ها و پایانه های ورود مسافر در دبی به اجرا بگذارد.

بیش از نیمی از زنانی که برای تهیه این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته اند گفته اند برای کار به عنوان پیشخدمت قصد سفر به امارات را داشته اند، ۱۱ درصد نیز قصد داشتند در مراکز خرید مشغول به کار شوند و ۸ درصد نیز تصور می کردند که به عنوان گردشگر دعوت شده اند. اما با این حال، ۶ درصد اذعان کردند که می دانستند با هدف روسپی گری وارد امارات می شوند.

در این گزارش هشدار داده شده «قاچاق انسان یک اقدام در حال گسترش در سطح جهان است که درآمدی چند میلیارد دلاری برای قاچاقچیان دارد و هر ساله میلیون ها نفر قربانی می گیرد.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «قاچاق انسان همچنین با سایر جرائم سازمان یافته نظیر قاچاق مواد مخدر و پولشویی مرتبط است... یافته های این گزارش همچنین نشان می دهند که استفاده از اینترنت برای فریب قربانیان برای قاچاق به امارات افزایش یافته، به طوری که ۲ مورد از قربانیان در سال ۲۰۱۲ از طریق ابزارهای تکنولوژی اطلاعات اغفال شده اند.»

بر اساس گزارش کمیته مبارزه با قاچاق انسان، در یک مورد، یک دلال قاچاق انسان از یک پایگاه اینترنتی برای اغفال ۳ زن از آمریکای لاتین برای انتقال به دبی استفاده کرده و سپس آنها را مجبور به تن فروشی کرده است. این مرد یکی از ۱۴۹ قاچاقچی ای بوده که سال گذشته محاکمه شده است.

در یک مورد دیگر، یک زن فیلیپینی با یک مرد هموطنش در فیس بوک دوست شده و مرد شیاد به زن قربانی، وعده شغلی خوب در دبی داده است، اما پس از انتقال به دبی وی را مجبور به تن فروشی کرده است. در ارتباط با این پرونده دو تن بازداشت شده اند. سال گذشته مجموعا ۹۱ تن در این ارتباط در دادگاه های امارات محکوم شدند.
مرجع / اقتصادآنلاین
برچسب ها: زنان مهاجر ، امارات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
0
لعنت به این آدمای کثیف.....تف به شرفشون
:
:
:
آخرین اخبار