سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به پایان مهلت شورای رقابت برای قیمتگذاری خودرو، از کاهش ۲۰ درصدی قیمتها توسط خودروسازان خبر داد.
مصطفی افضلیفرد با اشاره به پایان مهلت یک ماهه شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو اظهار داشت: سال گذشته جلساتی برای تعیین تکلیف قیمت خودرو، بین کمیسیون اصل 90 و مسئولان وزارت صنعت، شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان برگزار شد.
وی افزود: شورای رقابت وعده داد تا روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند ماه گذشته دستورالعمل جدید قیمتگذاری خودرو را ارائه کند اما به تعهدش عمل نکرد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: به دلیل عدم توافق کمیسیون با شورای رقابت و سازمان حمایت، قیمتگذاری خودرو به سال جاری موکول و مهلتی برای این منظور تعیین شد.
افضلیفرد افزود: امروز مهلت یک ماهه شورای رقابت برای ارائه دستورالعمل جدید قیمتگذاری خودرو پایان یافت و شورا باید در اسرع وقت فرمول موردنظر خود را در اختیار سازمان حمایت قرار دهد.
وی در تشریح روند قانونی قیمتگذاری خودرو، توضیح داد: بر اساس مصوبه شورایعالی اقتصاد و ابلاغیه وزیر صنعت، قیمتگذاری خودرو توسط سازمان حمایت بر اساس فرمول شورای رقابت انجام می شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اگر شورای رقابت دستورالعمل قیمتگذاری خودرو را ارائه ندهد، سازمان حمایت می تواند بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، رأساً نسبت به تعیین قیمت اقدام کند.
افضلیفرد تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 بر اساس وظیفه نظارتی خود بر فرایند تعیین قیمت خودرو و اجرای آن از سوی خودروسازان نظارت دارد و در صورت عدم تبعیت از آن به وظایف قانونی خود عمل می کند.
وی در پایان پیش بینی کرد با لحاظ شاخصههای موردنظر سازمان حمایت و قیمت تمامشده خودروها به علاوه 5 درصد سود قانونی آن پیش بینی می شود قیمت خودرو تا 20 درصد کاهش یابد.
گفتنی است؛ در روزهای اخیر، جمشید پژویان رئیس شورای رقابت از الزام خودروسازان به بازگرداندن مابهالتفاوت قیمت خودرو بر اساس نرخهای جدید شورای متبوعش خبر داد.
سلام در ایران خودرو ال نود که در تمام کشورهای استفاده کننده از این خودرو نه هزار دلار است که میشود بیست و هفت میلیون تومان.در هندوستان ال نود چهار صد و هشتاد هزار روپیه است که با احتساب روپیه پنجاه تا پنجاه و چهار تومنی میشود بیست و پنج میلیون تا بیست و هفت میلیون.در فرانسه هم که میدهند مدل جدید و فول اپشن ان هفت هزار و ششصد یورو که میشود حدود سی میلیون تومان و این ارقام را میتوانید در سایتهای فروش خودرو اروپا.هندوستان.کویت و شمال افریقا ببینید.پس چطور شرکتهای خودروسازی ایران مدعی قیمت 36000000 تومانی برای این خودرو هستند و میخواهند گرانترش کنند.چرا پیگیری نمیکنید و مقاله در این مورد مهم چاپ نمیکنید؟
واقعا برای ملت ایران متاسفم که باید پول آبگرمکن بجای خودرو پرداخت کنن. بزرگواران که ادعای ایجاد کار باعث دیکتاتوریت شما در صنعت خودرو شده، آیا بهتر نیست هنری که در انگشتان هر ایرانی برق میزند را در کوچه و خیابان و روستا و شهر و هر نقطه ای از خاک ایران را شکوفا کنیم و صنایع دستی و دار قالی را که رغابتی در دنیا در برابر ایران نسبت به این صنعت نیست برپا کنیم و انچه که انها دارند و ما یاراری رقابت با آنها را نداریم را بگیریم.
سلام چرا قیمت پراید درافغانستان 2میلیون زانتیا3.5میلیون ولی در ایران 10برابره زانتیاهم20برابره که کسی هم پرایدرواصلانگاه هم نمیکنه .اقایونی که زمام این کشوررادردست دارند یه خورده به فکر مردم این مملکت باشند .بالابردن قیمت خودرو به جه قیمتی ؟باحقوق 700000تومانی کرایه خانه 550000تومانی شما باشی چکار میکنید
اگرم همین بیست درصدو هم کم کنن میشه همون قیمتای قبلی که هی داد میزدیم گرونه
رضا جان چون اینجا باید جیب بعضی ها پر بشه که جیب شان خیلی گشاد هست و به همین حالا حالاها پر نمیشه