تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۴۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساعی: کرمی انتظارات را برآورده نکرد
مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو گفت: در اردو به جای سه نوع غذا یک مدل داده شده که آن هم به خاطر مشکلات مالی فدراسیون است اما ملی‌پوشان گرسنه نمی‌مانند.
هادی ساعی در مورد حاشیه های اخیر تیم ملی و اعتراض برخی از ملی پوشان به اوضاع حاکم بر اردوها عنوان کرد: درست است که کمی سطح اردوها از لحاظ امکانات با دوره های قبل فرق می کند و به جای سه مدل غذا یک مدل به غذا می دهند اما ملی پوشان گرسنه نمی مانند. من طرف بچه ها هستم اما باید قبول کرد که اوضاع مالی نسبت به گذشته تفاوت دارد و همه فدراسیون ها با این موضوع دست و پنچه نرم می کنند. قبول دارم حقوق ها پایین آمده اما بازیکنی که به اهداف بزرگ فکر می کند با برخی کاستی ها کنار می آید چون هدف بالایی دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که برخی، تصمیم به ترک اردو گرفتند به هیچ وجه برای جلوگیری از این موضوع با آنها صحبت نکردم و گفتم وضعیت اردوها این است و تمرینات هم برای حضور در رقابت های جهانی با همین شدت دنبال می شود. هر کسی نمی تواند با این شرایط کار کند می تواند برود. بعد از این موضوع نفرات برگشتند و بعد از آن با آنها صحبت کردم. اردوی تیم ملی خانه خاله نیست. تیمی که می خواهد در رقابت های جهانی موفق باشد باید تلاش و به شدت تمرین کند. بیشتر نفرات جوان هستند و شاید فشارهای تمرینی آنها را خسته کرده باشد اما با این همه باید به این فکر باشند که در رقابت های جهانی در یک روز باید با بهترین های دنیا روبرو شوند. اگر به این موضوع فکر کنند با انگیزه بیشتری تمرینات را دنبال خواهند کرد.

مدیر فنی تیم های ملی تکواندو در مورد رقابت های متعدد انتخابی تیم اعزامی به  جهانی مکزیک خاطرنشان کرد: کدام مبارزات انتخابی را می گویید؟!  تاکنون تنها دو بار مسابقه انتخابی داشتیم وبه نظرم این تعداد اصلا زیاد نیست. در آن زمان که ما در تیم ملی حضور داشتیم هر روز در مبارزه بودیم و حتی در تمام مبارزات لیگ هم به همراه تیم هایمان حاضر می شدیم. معیار کادر  فنی برای انتخاب نفرات تنها مبارزات انتخابی نخواهد بود. بازیکنان از زمان حضورشان در اردو و حتی خوابگاه زیر ذره بین هستند و نحوه عملکردشان در تمرینات بدنسازی و حتی اخلاقشان فاکتورهای مهمی برای مربیان محسوب می شود. قطعا تک مبارزات نمی تواند ملاک اصلی انتخاب باشد. بازیکنی که در تمرینات فشار زیادی به خودش وارد می کند طبیعی است که شاید در مبازات از لحاظ بدنی کم بیاورد. به طور حتم به این مسائل توجه می شود.

پرافتخارترین تکواندو کار کشورمان در مورد کناره گیری  یوسف کرمی و قبول این درخواست از سوی رئیس فدراسیون  تصریح کرد: وقتی کرمی خودش این تصمیم را گرفته دیگر احتیاج به تایید یا قبول آن از سوی فدراسیون نیست. او در انتخابی ها نتوانست انتظارات را برآورده کند و خودش بهتر از هر فرد دیگری از شرایط بدنی اش آگاهی دارد. به هیچ وجه دوست نداشتیم او با این تعداد مدال به این ترتیب از ترکیب خط بخورد اما به هر حال تصمیمی است که خودش گرفته است. شاید خستگی حضور در رقابت های متعدد سال گذشته باعث شد چنین تصمیمی بگیرد و شاید بتواند در آینده بعد از کمی استراحت با قدرت بیشتری به میدان بیاید. فشار روی او بسیار بالا بوده و از لحاظ جسمی و روحی نیاز به استراحت داشته است. یوسف هم روزی در جوانی جای بزرگترها را گرفت و شاید حالا نوبت به دیگر نفرات جوانتر رسیده باشد که جای او را در تیم بگیرند. البته هنوز اعلام نکرده این که به صورت کلی خداحافظی کرده اما با این حال امیدوارم همواره موفق باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار