روزنامه قانون نوشت:
براساس
آخرین پژوهشي که از سوی دو استاد دانشگاه با تخصص رسانه انجام گرفته و
نتیجه آن نیز به شکل رسمی منتشر شده است، «حداقل 60 درصد مردم ایران از
برنامههای ماهواره استفاده میکنند». بخشی از نتیجه های این پژوهش در
آخرین شماره نشریه «مهرنامه» نیز به چاپ رسیده بود. در پژوهش دو استاد
دانشگاه از «ناکامی شبکههای تازه تاسیس صدا و سیما در جذب مخاطب» یاد شده و
برای نمونه شبکه «مستند» نتوانسته بیش از صد هزار مخاطب داشته باشد اما
شبکه فارسی نشنال جئوگرافی که ساختاری مستندگونه دارد، در داخل کشور چندین
برابر این رقم مخاطب دارد.