تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۳۱۷۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره

نماینده مردم در مجلس: اندیمشک زمینی برای ساخت مسکن ندارد

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌های بسیار وسیعی از اندیمشک در مالکیت سازمان آب و برق، راه آهن، اوقاف و پادگان‌های نظامی است و این زمین‌های بدون استفاده موجب شده تا زمینی برای ساخت مسکن در این شهرستان وجود نداشته باشد.

 جهانبخش قلاوند روز جمعه در نشست آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و بهسازی ایستگاه راه آهن اندیمشک که در اداره کل راه آهن زاگرس در این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر مولدسازی زمین‌های بدون استفاده این شهرستان تاکید کرد: مولدسازی زمین‌های بدون استفاده در اندیمشک، فرصتی تاریخی برای توسعه و تحول این شهرستان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ زمینی برای ساخت مسکن در شهر اندیمشک وجود ندارد گفت: استفاده از زمین پادگان‌ها برای ساخت مسکن در سال‌های گذشته پیگیری شده است که به دلیل مرغوب بودن کیفیت خاک آنها اقدامی نادرست بود.

سازمان آب و برق خوزستان مالک بخش زیادی از زمین‌های اطراف سدهای دز و بالارود است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: زمین ساخت مناسب برای مسکن در اندیمشک وجود ندارد و بسیاری از ایمن‌هایی که قابلیت استفاده برای ساخت مسکن بود در سال‌های گذشته واگذار شده است و این توسعه شهری اندیمشک را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان مالک بخش زیادی از زمین‌های اطراف سدهای دز و بالارود است و این زمین‌های گسترده هیچ ارزش افزوده‌ای برای شهر ندارد.

۷۰ هکتار از زمین‌های درون شهر اندیمشک متعلق به راه آهن بدون استفاده رها شده است

قلاوند گفت: آخرین طرح جامع اندیمشک متعلق به سال ۱۳۶۵ است که به روز نشدن طرح جامع موجب شده تا توسعه اندیمشک متناسب با نیازهای دگرگون شده کنونی نباشد.

وی با بیان اینکه تاریخ اندیمشک با راه آهن گره خورده است افزود: ۷۰ هکتار از زمین‌های درون شهر اندیمشک متعلق به راه آهن است که بدون استفاده رها شده و نه تنها ارزش افزوده‌ای برای این شهر ندارد بلکه به تهدیدی برای شهروندان تبدیل شده است.

انتصاب مدیران در اندیمشک به دلیل وابستگی سیاسی آنها باید متوقف شود

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت نیروی انسانی در اندیمشک از ۲ دهه گذشته جنبه سیاسی پیدا کرده است افزود: برخی افراد بدون صلاحیت و تنها به دلیل وابستگی‌های سیاسی در این شهرستان مسوولیت گرفته‌اند که روند انتخاب مدیران بر اساس گرایش‌های سیاسی موجب شده تا نیروهای کارآمد و نخبه این شهرستان به حاشیه رانده شوند.

وی با تاکید بر اینکه وابستگی‌های سیاسی نباید معیار انتخاب مدیران در این شهرستان باشد ادامه داد: رشد سازمانی در ادارات اندیمشک و بهره گیری از نیروی انسانی توانمند در دستگاه‌ها باید بر اساس شایسته سالاری، تجریه و تعهد افراد باشد.

 

توسعه اندیمشک بدون راه آهن ممکن نیست

قلاوند با بیان اینکه راه آهن اندیمشک نقش بسزایی در توسعه این شهرستان داشته است گفت: راه، زیرساخت اصلی توسعه است و توسعه اندیمشک بدون در نظر گرفتن نقش راه آهن ممکن نیست.

وی با اشاره به عملیات اجرای طرح توسعه و بهسازی ایستگاه راه آهن اندیمشک گفت: سیمای این ایستگاه راه آهن با اجرای طرح بهینه سازی، متحول می‌شود.

وی بهره گیری از ظرفیت‌های مهم زیرساخت حمل و نقل در اندیمشک را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه آهن دارای ظرفیت بسیار زیادی در اندیمشک است که مولدسازی این ظرفیت‌ها موجب تحول در این شهرستان می‌شود.

 

 عملیات اجرایی طرح توسعه و بهسازی ایستگاه راه آهن اندیمشک با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال روز جمعه با حضور مسوولان شهرستانی آغاز شد.

ایستگاه اندیمشک در حال حاضر ۵۰۰ مترمربع وسعت و ظرفیت ۱۷۰ نفر را دارد که با بهسازی انجام شده وسعت این ایستگاه به یک هزار و ۶۰۰ متر با گنجایش ۵۵۰ نفر را خواهد داشت.

راه‌آهن اندیمشک به عنوان مرکز اداره کل راه‌آهن زاگرس که بین ۲ سد عظیم کرخه و دز قرار دارد، بخش مهم و حساسی از راه‌آهن تهران-جنوب به شمار می‌آید.

راه آهن ناحیه زاگرس دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است.

راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار