تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۱۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
الغرافه قطر – سپاهان، ساعت ۱۸:۴۵
سپاهان در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت ۱۸:۴۵ در استادیوم الغرافه رودرروی تیم قطری قرار خواهد گرفت. سپاهان بازی اول خود را ۳- صفر از حریف اماراتی برده و الغرافه ۲- صفر به الاهلی عربستان باخته است.

سپاهان در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت ۱۸:۴۵ در استادیوم الغرافه رودرروی تیم قطری قرار خواهد گرفت. سپاهان بازی اول خود را ۳- صفر از حریف اماراتی برده و الغرافه ۲- صفر به الاهلی عربستان باخته است.
 
تیم قطری برای بردن سپاهان و زنده نگه داشتن امیدهای صعودش به بازی با سپاهان خواهد آمد و سپاهان که در کنار الاهلی دو مدعی اصلی این گروه هستند با ۳ امتیاز این بازی می تواند تا حدود زیادی خیال خود را بابت صعود راحت کند. بازی را داورانی از کره جنوبی قضاوت خواهند کرد. لی مین هو داور وسط و جانگ جون مو و می جونگ مین کمک های او خواهند بود.
 
چیتاها چگونه تیمی هستند؟
 
الغرافه را در قطر با لقب چیتاها می شناسند. این باشگاه در سال ۱۹۷۹ و با جدا شدن الغرافه از الریان تشکیل شده است. نام ابتدایی باشگاه الاتحاد بوده است و در سال ۲۰۰۴ برای آنکه نام باشگاه تداعی کننده محل شیخ نشین آن باشد آن را به الغرافه تغییر دادند. آنها ۷ بار قهرمان لیگ قطر شده اند.
 
سه بار جام پادشاهی و یک بار جام ستارگان قطر را برده اند. پیش از این هم پنج بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند. الغرافه این فصل اما روزهای خوبی در لیگ قطر نمی گذراند. آنها در لیگ ستارگان قطر با ۲۷ امتیاز تیم پنجم جدول هستندو السد، لخویا، الجیش و الریان را بالای خود می بینند و اختلاف آنها با الریان ۶ امتیاز است. الغرافه به تازگی نه نه و جبرئیل سیسه را از پاری سن ژرمن و کوئزنز پارک رنجرز به تیم خود آورده است و در کنار الکس هافبک برزیلی قرار داده است تا سه گانه ستارگانش را تکمیل کند.
 
مارک برشیانو استرالیایی هم در این تیم است و قاسم برهان، لارنس گوایه، مشعل مبارک و فهد الشماری ملی پوشان قطری این تیم هستند. آلن پرین سرمربی فرانسوی این تیم به تازگی برکنار شده است و حبیب صادق تونسی جای او را گرفته است. صادق که مدت هاست در کنار الغرافه حضور دارد پیش از این هم یک دوره دو ماهه را در سال گذشته سرمربی این تیم بوده است و به نظر می رسد انتخاب مناسبی برای شرایط بحرانی الغرافه باشد.
 
 
تجربه الغرافه در لیگ قهرمانان
 
امسال ششمین فصل پیاپی است که الغرافه در لیگ قهرمانان حضور دارد. موفق ترین فصل آنها در سال ۲۰۱۰ بوده است که با استقلال همگروه بودند و صدرنشین گروه شدند. الغرافه در آن سال در مرحله دوم، پاختاکور را برد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله در وقت های اضافه بازی را به الهلال واگذار کردند و به نیمه نهایی نرسیدند.
 
در پنج فصل گذشته الغرافه چهار بار با تیم های ایرانی همگروه بوده است. دو بار پرسپولیس، یک بار استقلال و یک بار سپاهان همگروه الغرافه بوده اند. بهترین بردهای تیم های ایرانی مقابل این تیم بردهای ۳- صفر استقلال و پرسپولیس در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ بوده است و بدترین باخت هم متعلق به پرسپولیس است که در سال ۲۰۰۹ پنج بر یک مقابل الغرافه شکست خورد. این بازی سومین بازی سپاهان مقابل الغرافه است و این تیم در اصفهان الغرافه را ۲- صفر برده و در قطر مقابل این تیم یک – صفر باخته است، بازی هایی که در سال ۲۰۱۱ انجام شده اند.
 
 
ستاره: محرم نویدکیا
 
نویدکیا همچنان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است. قدرت رهبری، هوش او در کنترل بازی، پاس های دقیق او و روحیه ای که به تیمش می دهد در کنار تجربه ای که در لیگ قهرمانان دارد ویژگی هایی هستند که نویدکیا را به ستاره این بازی تبدیل می کند. ستاره ای که اگر آماده باشد بزرگتر از نام های چند میلیون دلاری الغرافه خواهد بود.
 
 
نوستالژی
 
سیروس قایقران، مرتضی کرمانی مقدم، فرهاد مجیدی و محمدرضا خلعتبری، این بازیکنان سابقه بازی در الغرافه را دارند. خلعتبری امروز مقابل تیم سابق خود بازی خواهد کرد. تیمی که در آن کارنامه چندان موفقی نداشت. سال گذشته الغرافه، فرهاد مجیدی را هم داشت. مجیدی نیم فصل دوم را در الغرافه گذراند و در بازی این تیم مقابل پرسپولیس بود که اخراج شد.
 
او هنگام خروج از زمین، پیراهن تیمش را درآورد که پیراهن آبی زیرش را به تماشاگران پرسپولیس نشان بدهد و هنگام خروج از زمین هم عدد چهار را به پرسپولیسی ها نشان داد. از همان بازی بود که تنش ها بین پرسپولیسی ها و مجیدی تشدید شد.
 
 
ترکیب احتمالی
 
سپاهان: شهاب گردان، فرشید طالبی، علی احمدی، حسن جعفری، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، جواهیر سوکای، امین جهان عالیان، احمد جمشیدیان
 
سرمربی: زراتکو کرانچار
 
الغرافه: قاسم برهان، ابراهیم الغنیم، حامد شامی، جورج سماکور، بلال محمد، لاورنس کوایه، مارک برشیانو، نه نه، آلکس، جواد احناش، جبرئیل سیسه
 
سرمربی: حبیب صادق
 
نه نه و سیسه: زوج رویایی خط حمله
 
نه نه، وینگر تهاجمی برزیلی و شماره ۱۰ الغرافه است. نه نه با قراردادی حدود ۲ میلیون یورو به الغرافه آمد. تنها اختلاف با آنچلوتی و حضور ستارگانی مانند ایبراهیموویچ می توانست باعث شود که پاری سن ژرمن او را از دست بدهد. نه نه فصل گذشته ۲۶ گل برای این تیم زده بود و متخصص زدن ضربات ایستگاهی هم هست.
 
الغرافه یک هفته بعد از نه نه، سیسه را هم به صورت قرضی از کیو پی آر به قطر آورد. بازیکنی که سابقه آقای گلی لیگ فرانسه را دارد و در لیورپول و لاتزیو هم بازی کرده است و ۴۱ بار پیراهن تیم ملی فرانسه را پوشیده است. دو مهاجمی که برای نتیجه گرفتن در لیگ قهرمانان آسیا به الغرافه آورده شده اند.
 
۱۰۵
 
مجموع امتیازاتی که سپاهان در ۹ دوره ای که در لیگ قهرمانان حاضر بوده به دست آورده است. الاتحاد عربستان که در این فصل در لیگ قهرمانان غایب است با ۱۲۵ امتیاز، برترین تیم تاریخ این مسابقات است. الاتحاد، سپاهان و پاختاکور تنها تیم هایی هستند که مجموع امتیازتشان ۳ رقمی شده است.
 
۹۹
 
شماره پیراهن خطرناکترین بازیکنان دو تیم. محمدرضا خلعتبری مهاجم سپاهان که در بازی قبلی این تیم هر سه گل زرد ها را ساخت، همان شماره ای را بر تن می کند که جبرئیل سیسه، مهاجم سابق تیم ملی فرانسه در الغرافه بر تن می کند.
 
۱۱
 
تعداد گل هایی که در بازی های سپاهان مقابل تیم های قطری زده شده است. این ۱۱ گل را ۱۱ بازیکن مختلف زده اند و هیچ بازیکنی موفق نشده بیش از یک بار در این مصاف ها گل بزند. امید ابراهیمی و احمد جمشیدیان امشب این شانس را دارند تا این طلسم را باطل کنند.
 
۱
 
بیشترین تعداد گلی که یک تیم قطری توانسته در یک بازی وارد دروازه سپاهان کند. زردها هیچ گاه بیشتر از یک گل از حریفان قطری نخورده اند.
 
۸
 
تعداد دفعاتی که الغرافه در لیگ قهرمانان حاضر بوده. پس از پاختاکور با ۱۱ دوره، الهلال عربستان و سپاهان با ۹ دوره حضور، الغرافه با سابقه ترین تیم حاضر در این فصل از لیگ قهرمانان آسیاست.
 
۱۴
 
جواهیر سوکای امید اول سپاهان برای باز کردن دروازه الغرافه است. شماره ۱۴ در ۳۱ بازی این فصل ۱۴ گل برای زردها زده است؛ بیشتر از هر بازیکن دیگری. سوکای تنها بازیکنی است که در این فصل در هر سه جام (لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان) برای سپاهان گل زده است.
 
۱۸
 
تعداد پاس گل های محمدرضا خلعتبری در این فصل برای سپاهان. او ۱۳ گل برای سپاهان در لیگ برتر، ۲ گل در جام حذفی و ۳ گل در لیگ قهرمانان ساخته است. خلعتبری فعلا بهترین پاسور لیگ ایران و بهترین پاسور لیگ قهرمانان است.
 
 
سپاهان تیم باتجربه ای است
 
سرمربی الغرافه: تنها راه بقایمان پیروزی است
 
سرمربی الغرافه در کنفرانس خبری پیش از بازی با اشاره به قدرت و تجربه سپاهان در لیگ قهرمانان، برد در این بازی را تنها راه نجات تیمش توصیف کرد. او در این باره گفت: «تنها راه بقایمان در این گروه و صعود به مرحله بعد پیروزی مقابل سپاهان است. باید شکست اولمان در مرحله گروهی مقابل الاهلی را جبران کنیم، تنها راه بقایمان در این گروه و صعود به مرحله بعد این است که امتیازات پیش رو مخصوصا امتیازات بازی مقابل سپاهان را به دست بیاوریم. بازیکنان برای بازی فردا (چهارشنبه) برنامه دارند و می خواهند هر طور شده حداکثر امتیازات این بازی را به دست آورند. باید از امتیاز میزبانی به خوبی استفادته کنیم و این دیدار را جدی بگیریم.»
 
حبیب صادق درباره شرایط آمادگی تیمش برای این بازی گفت: «می دانیم سپاهان تجربه ۹ دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، ما هم ۶ دوره در این مسابقات شرکت کردیم و تجربه خوبی داریم. باید در بازی های آینده مان از این تجربه آسیایی استفاده کنیم و بتوانیم با کسب امتیازات به مرحله بعد راه پیدا کنیم.»
 
 
یکی از تیم های خوب آسیا هستیم
 
کرانچار: الغرافه کیفیت بین المللی دارد
 
زلاتکو کرانچار در کنفرانس قبل از بازی با الغرافه گفت: «بازی سختی در پیش داریم. می دانیم الغرافه با بازیکنان بین المللی بزرگی مثل نِه نِه، برشیانو و اندرسون که جذب کرده از کیفیت بالایی برخوردار است و با استفاده از این مهره ها می خواهد فوتبال را در سطح بین المللی ارائه کند. آنها در تمام خطوط شرایط خوبی دارند اما تمام تلاشمان این است که از این مسابقه با برد خارج شویم. ما یکی از تیم های برتر آسیا هستیم، تلاش می کنیم بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم و مثل بازی اول نتیجه قابل قبولی به دست آوریم. وقتی می گوییم تیممان در شرایط رقابتی خوبی قرار دارد به این معنی است که در لیگ برتر ایران نتایج خوبی به دست آوردیم و در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی مقابل النصر شروع قدرتمندی داشتیم. این شرایط به ما کمک می کند تا آمادگی کاملی داشته و با شرایط مناسب به دیدار حریفان برویم.»
 
کرانچار در مورد محرومان و مصدومان تیمش گفت: «بازیکن محروم و مصدوم نداریم اما چند تن از نفرات ما به تازگی مصدومیت را پشت سر گذاشتند و تا عصر امروز معلوم می شود که آیا می توانند در این دیدار ما را همراهی کنند یا اینکه در این دیدار غایب هستند.»
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار