تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ايمپلنت چيست؟ / عکس
مسئول واحد بهداشت دهان و دندان مركز بهداشت خوزستان گفت: براي رفع بي‌دنداني مي‌توان از ايمپلنت استفاده كرد؛ ايمپلنت انواع مختلفي دارد و محدوديت استفاده از آن تنها براي افرادي است كه از جراحي منع شده‌اند.

ایمپلنت چیست؟

 
دكتر ندا رسايي  اظهار كرد: ايمپلنت در سنين مختلف قابل استفاده است ولي در نوجوانان بايد سيستم اسكلتي، رشد كافي داشته باشد تا مشكلي ايجاد نشود. اين موضوع در پسرها به دليل رشد در دوران بلوغ مشاهده مي‌شود.
 
وي افزود: با توجه به اين‌كه درمان دندان‌ها با استفاده از روكش به زيبايي ايمپلنت نمي‌شود، عده زيادي ترجيح مي‌دهند كه از راه دوم استفاده كنند. برخي افراد نيز دندان‌هاي التهايي خود را از دست داده‌اند و بايد از ايمپلنت استفاده كنند.
 
رسايي تصريح كرد: ايمپلنت‌ها پين‌هايي هستند كه به عنوان نوعي گيره دندان مصنوعي از مواد سازگار با پوست ساخته شده و هيچ گونه آلرژي براي بدن ايجاد نمي‌كنند. ايمپلنت‌‌گذاري هيچ دردي ندارد و اين فلز درون لثه فرورفته و در لثه دور آن استخوان تشكيل مي‌شود و سفت و محكم درون لثه مي‌ماند و كنده نمي‌شود و دندان‌هاي متحرك به ايمپلنت‌ها متصل مي‌شوند.
 
وي ادامه داد: بيماري‌هاي لثه ممكن است ايمپلت‌ را در معرض خطر قرار دهد و همان مشكلاتي كه پس از عفونت لثه براي دندان ايجاد مي‌شود براي ايمپلنت نيز به وجود مي‌آيد، بنابراين لثه بايد پيش از ايمپلنت‌گذاري كاملا بررسي شده و مشكلات آن رفع شود.
 
اين دندان‌پزشك گفت: يكي از كاربردهاي ايمپلنت، در افراد سالخورده‌اي است كه از دندان مصنوعي استفاده مي‌كنند. براي اين افراد مي‌توان دو ايمپلنت در فك پايين قرار دارد و دندان مصنوعي را روي آن سوار كرد و به اين ترتيب مشكل اين افراد به راحتي حل مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار