جمیل احمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری دورههای آموزشی فشرده و هدفمند(بوت کمپ)، ایجاد پیوند میان مهارتآموزی و بازار کار است تا مهارتآموزان بتوانند محصولات خود را به شکل حرفهای به بازار عرضه کنند.
وی افزود: همواره یکی از دغدغههای مهارتآموزان این بوده که پس از تولید محصول، چگونه آن را بازاریابی کرده و به فروش برسانند. بر این اساس، سازمان آموزش فنی و حرفهای با انعقاد تفاهمنامههایی با پلتفرمهای دیجیتال از جمله دیجیکالا، تلاش کرده است، این فاصله را کاهش دهد.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با اشاره به طرح «کارافن» به عنوان یکی از برنامههای محوری سازمان فنی و حرفه ای، گفت: این طرح با هدف اتصال آموزشهای مهارتی به بازار کار تدوین شده و تلاش میکند زنجیرهای کامل از آموزش تا تولید و فروش را برای مهارتآموزان فراهم سازد.
وی با بیان اینکه حضور منتور، کوچ و مربی در کنار مهارتآموز نقش مهمی در موفقیت آنان دارد، ادامه داد: در قالب مدلهای کارآفرینی نوین، تلاش میشود فرد علاوه بر مهارت، دانش بازار و توسعه محصول را نیز کسب کرده و با شناخت درست از تقاضای بازار، تولید هدفمند داشته باشد.
احمدی با ذکر نمونهای از موفقیتهای این طرح، خاطر نشان کرد: در مشهد، گروهی از بانوان آموزشدیده در حوزه تولید مصنوعات چرمی، با حمایت مربیان خود توانستهاند برندی با نام «چرمی نیاوران» را ثبت و وارد بازار ملی کنند.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور خاطرنشان کرد: بررسی بازار، امکانسنجی و تحلیل رفتار مشتری از دیگر محورهای این طرح است و مهارتآموزان میتوانند با ارزیابی دقیق نیاز بازار، از اتلاف منابع جلوگیری کرده و تولید خود را هدفمند کنند.
وی با قدردانی از مدیرکل آموزش فنی و حرفهای خوزستان و دستاندرکاران این رویداد، بر اهمیت افزودن شایستگیهای غیر فنی همچون مهارتهای نرم به دورههای آموزشی تأکید کرد و گفت: این مهارتها نقش بسزایی در موفقیت فردی و حرفهای مهارتآموزان ایفا میکند.
دوره آموزشی فشرده و هدفمند(بوت کمپ) سهروزه «ورود به بازار دیجیکالا» با هدف توانمندسازی مهارتآموزان و مربیان در حوزه تجارت الکترونیک، به همت ادارهکل آموزش فنی و حرفهای خوزستان و با حضور نمایندگان پلتفرم دیجیکالا و مسئولان کشوری، در اهواز برگزار شد.