سرهنگ سعید رحیمی رئیس پلیس راه خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامطلوب توسعه جادهای در اظهارکرد: با وجود اینکه خوزستان از نظر جمعیت و شرایط راه در جایگاه پنجم کشور قرار دارد، اما از لحاظ توسعه جادهای در سالهای اخیر عملکرد مطلوبی نداشتهایم و بسیاری از محورهای استان همچنان دوطرفه هستند و باید چهاربانده شوند.وی با تاکید بر کاهش تصادفات فوتی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرهای استان افزود: در حالی که ۶۰ درصد تصادفات فوتی کشور در این محدوده رخ میدهد، این رقم در خوزستان به ۵۲ درصد کاهش یافته است.
این کاهش به دلیل ارتقای ایمنی ورودی شهرها از طریق نصب روشنایی، جداکنندهها و اجرای اقدامات آرامسازی ترافیک بوده است.رحیمی با اشاره به افزایش تصادفات در جادههای دوطرفه استان گفت: محور اندیمشک – دهلران به دلیل فیزیک نامناسب جاده، امسال شاهد افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی تعداد جانباختگان بوده و تعداد فوتیها در این محور به ۲۰ نفر رسیده است.
وی همچنین از افزایش برخورد با تخلفات رانندگی خبر داد و عنوان کرد: امسال برخورد با تخلفات رانندگی ۲۰ درصد و توقیف خودروهای پرخطر ۳۵ درصد رشد داشته است. این در حالی است که ظرفیت جادههای استان نسبت به حجم بالای تردد محدود است و بیش از ۶۰ درصد تصادفات و تلفات جادهای مربوط به خودروهای سواری و شخصی است.رحیمی با اشاره به محورهای پرخطر استان تصریح کرد: محورهای اهواز - خرمشهر، خرمشهر - اهواز، رامشیر - ماهشهر، دزفول – شوشتر و ملاثانی به سهراهی گاوسوار از جمله مسیرهای پرخطر استان هستند که نیازمند رسیدگی فوری هستند.
وی همچنین با اشاره به افزایش تردد کاروانهای راهیان نور در آستانه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان تاکید کرد: رانندگان باید قوانین رانندگی و ساعات مجاز تردد را رعایت کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.