تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه فدراسیون فوتبال برای تیم‌های پایه
یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که فدراسیون فوتبال در تلاش است کارهای اساسی در آن انجام دهد به بخش پایه‌ای باز می‌گردد که در این راستا فدراسیون فوتبال در نظر دارد با استفاده از تجربیات و طرح‌های علمی به گونه‌ای عمل کند که زیرساخت‌های خوبی در این بخش انجام گیرد. در همین راستا کمیته‌ای راهبردی تشکیل شده که در جلسات اخیر خود به نتایج خوبی هم دست یافته است.

در آخرین نشست این کمیته که با حضور علی کفاشیان، دکتر قراخانلو، دکتر علیزاده و مسئولان کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برگزار شد روی یک پروژه جدید برای استعدادیابی در تیم های پایه بحث و بررسی صورت گرفت که این طرح استانها و هیات ها را کاملا فعال خواهد کرد. بر اساس این طرح دیگر بازیکنان مثل سابق به اردوهای چند روزه فراخوانده نمی‌شوند تا مربیان پس از دو سه روز تمرین از بین یکصد نفر استعدادها را شناسایی کرده و به اردوهای بعدی فراخوانند بلکه نخستین مرحله استعدادیابی در سطح استانها انجام می‌گیرد تا بازیکنان به اردوی منتخب استانها دعوت شوند و سپس در کوران بازی‌ها توسط مربیان تیم‌های ملی شناسایی شوند.

میرشاد ماجدی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار مهر گفت: این طرح را از جایی الگو برداری نکردیم بلکه با کمک آکادمی فوتبال آن را اجرا خواهیم کرد. از این پس قصد داریم با حمایت استانها بازیکنان مستعد را در شرایط مسابقه انتخاب کنیم که این انتخاب بسیار بهتر از آنچه بوده که قبل تنها با دو سه روز تمرین کردن انجام می‌گرفت.

وی افزود: بعد از این که بازیکنان را در شرایط بازی انتخاب کردیم آنها در اختیار آکادمی فوتبال قرار می‌گیرند تا آموزش‌های اولیه را فرا گیرند. پس از آن نیز مرحله انتخاب نخبه‌ها انجام می‌گیرد که با انتخاب نفرات نخبه، بایکنان در اختیار مربیان تیم‌های پایه ای کشورمان قرار می‌گیرد تا اردوهای خود را شروع کنند.

ماجدی خاطرنشان کرد: با این کار بازیکنان از چند فیلتر آن هم در شرایط مسابقه عبور می‌کنند و نفراتی به تیم ملی راه پیدا می‌کنند که در شرایط سخت بازی خود را نشان داده‌اند و اینطور نیست که تنها با چند جلسه تمرین در اردوهای ملی حضور پیدا کنند.

کمیته راهبردی فدراسیون فوتبال طرح‌های دیگری را در دست مطالعه قرار داده تا در بخش پایه‌ای روش های علمی در دستور کار مربیان قرار گرفته شود که این طرح در صورت قطعی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار