در شلوغی این روزها، دیده شدن تبلیغات و جذب مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است. صاحبان فروشگاههای مختلف همواره سعی دارند تا با نصب تابلوهای خلاقانه، مشتریان را به سمت خود بکشانند. استفاده از نور زیاد یا تابلو بزرگ همیشه جوابگو نیست و شما باید به دنبال راهکارهای اصولی باشید. روشهایی وجود دارد که مغازه شما را حتی در محلهای شلوغ و پر تردد شهر، در بین بقیه متمایز میکند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مهمترین راهکارهای برای جذب حداکثری مشتریان آشنا شوید.
تبلیغات در محل یکی از اصلیترین روشها بازاریابی محیطی به حساب میآید. نصب تابلو مغازه همزمان باعث تبلیغات و معرفی فروشگاه به مخاطبان میشود. کنار هم قرار گرفتن چندین فروشگاه در کنار هم، رقابت را برای دیده شدن تابلو مغازه بالاتر میبرد. در برخی مواقع نصب یک تابلو بزرگ باعث میشود که تابلو مغازههای کناری به کل دیده نشوند. این شرایط باعث میشود که تمامی هزینهای که برای تابلو سر درب مغازه صرف شده، بیهوده باشد. با رعایت برخی نکات میتوان این شرایط را به سود خود برگرداند و همواره تابلویی جذاب برای مخاطبان داشت. از مهمترین این راهکارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
رنگها نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان به تابلو سر درب مغازه دارند. با کمک رنگها میتوان تا حد زیادی در همان نگاه اول اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار شما به مخاطب برسانند. هارمونی رنگها باهم باید به گونهای باشد که در نهایت تمامی تمرکزها بر روی اسم فروشگاه جلب شود. استفاده از رنگهایی مثل قرمز، زرد، آبی تیره و نارنجی میتواند به راحتی توجه مخاطب را به سمت خود جذب کند. استفاده از رنگهای متضاد برای پس زمینه و نوشتهها نیز باعث هرچه بهتر خوانده شدن نوشتهها میشود.
یکی از اشتباهات رایج در طراحی تابلو سر درب مغازه، شلوغ کردن بیش از حد آن با نوشتههای زیاد است. شما باید با کمترین نوشته و تنها بسنده کردن به اسم فروشگاه و لوگو برند خود، اطلاعات اولیهای از مجموعه خود به مخاطب برسانید. وجود پیامهای تبلیغاتی کوتاه در تابلو مغازه و سبک طراحی مینیمالیستی تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب میگذارد.
شلوغ بودن تابلو با متنهای طولانی و تصاویر متعدد، در همان نگاه اول چشم بیننده را خسته میکند. این موضوع همچنین باعث می شود تا تمرکز مخاطب به هدف اصلی شما که اسم مغازه و نوع کسب و کار است؛ کاهش یابد. در انتخاب نوع فونت و اندازه متن نیز باید به خوانایی متن از فواصل چند ده متری، توجه داشته باشید.
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی یکی از روشهایی است که تاثیر گذاری تابلو مغازه شما را دو چندان میکند. تابلو روانLED قابلیت پخش تصاویر و متنهای متحرک را در تمامی ساعات شبانه روز دارد. اطلاعات نمایش داده شده در این تابلوها را میتوان به طور لحظهای تغییر داد. متحرک بودن نوشته باعث میشود تا توجه افراد از چندین متر دورتر نیز به این تابلو جلب شود. این ویژگی همچنین باعث میشود تا پویایی جزوی از برند شما شود.
از تاثیر تصویر و نمادها در تابلو خود غافل نشوید. وجود تصویر با کیفیت و متناسب با کسب و کار شما، جلوه بصری ویژه ای به تابلو مغازه شما میبخشد. استفاده از تصاویر میتواند بدون وجود متن هم پیام تبلیغاتی را به مخاطب انتقال دهد. این موضوع باعث میشود که شما با تابلو با گروه سنی کودکان که هنوز خواندن و نوشتن بلد نیستند نیز ارتباط برقرار کنید.
با کمک عناصر گرافیکی و اشکال مختلف حتی میتوانید تصاویر سه بعدی در تابلو سر درب مغازه ایجاد کنید. خطای دید و استفاده درست از خطوط در کنار هم باعث به وجود آمدن تابلویی خاص برای فروشگاه شما میشود.
تابلو مغازه در واقع اولین بخش از فروشگاه شما است که از فواصل دور دیده میشود. برای اینکه بتوانید با این ابزار مخاطبان هرچه بیشتری را به خود جذب کنید باید تابلویی با اندازه مناسب انتخاب کنید. بزرگ بودن ابعاد تابلو مغازه باعث میشود تا میزان دیده شدن آن افزایش یابد. علاوه بر اندازه تابلو سر درب مغازه، محل نصب آن نیز بر روی تعداد بازدید آن تاثیر میگذارد.
انتخاب محلی مناسب برای نصب تابلو و توجه به زاویه دید مخاطبان باید با دقت بالایی انجام شود. در خیابانها باید به این موضوع توجه کنید که شاخ و برگ درختان در فصول بهار و تابستان به طور کامل مقابل تابلو قرار نگیرند.
انواع تابلو تبلیغاتی مغازه با هدف شناساندن فروشگاه به مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع تابلوها میتوانند حتی از چند متر دورتر نیز مخاطبان را به سوی خود بکشانند. استفاده از این نوع بیلبوردها باعث میشود که پیدا کردن مغازه شما برای مخاطبان نیز راحتتر شود. امروزه تمامی افراد نمیتوانند به راحتی از برنامههای اینترنتی برای پیدا کردن لوکیشن استفاده کنند. قطعی اینترنت نیز عامل دیگری است که استفاده از این نوع اپلیکیشنها را با مشکل مواجه میکند. وجود تابلو، دردسرهای پیدا کردن مغازه را برای مشتریان شما کاهش میدهد.
اگر به دنبال راهی برای بهتر دیده شدن تابلو مغازه خود هستید؛ از جادوی رنگ و نور غافل نشوید. بهره گیری از نورپردازی حرفه ای میتواند تابلو مغازه را در شب و در شرایط نور کم نیز قابل رؤیت کند. ایجاد ترکیبهای مختلفی از رنگها با کمک نور جلوه تابلو سر درب فروشگاه شما را افزایش میدهد. افکتهای خاص از نور نیز جذابیت تابلو را بیشتر میکند. شما با توجه به فصل هم میتوانید در نحوه نورپردازی تنوع به وجود بیاورید. برای مثال تم رنگی سرد را برای فصول زمستان میتوانید انتخاب کنید. استفاده از نورهای گرم مثل قرمز و نارنجی نیز برای فصل تابستان انتخاب مناسبی به شمار میآید.
بازاریابی فاکتور مهمی است که در مدت زمان کوتاهی میتواند کسب و کارها را به موفقیتهای بزرگ برساند. بازاریابی به شیوههای گوناگونی انجام میشود که یکی از مهم ترین آنها به نقطه فروش مربوط میشود. با کمک تبلیغات در محل فروش شما میتوانید مخاطبان را بلافاصله به مشتری برای خود تبدیل کنید. تابلو سر درب مغازه یکی از ابزارهای قدرتمند در این حوزه به حساب میآید. با کمی خلاقیت در طراحی تابلو مغازه خود میتوانید در مدت زمان کوتاهی آمار بالایی در جذب مشتری برای فروشگاه خود داشته باشید.
دیده شدن تابلو و جذب مخاطبان به سمت فروشگاه در کاری به ظاهر ساده است. با افزایش تعداد فروشگاهها در سطح شهر و نزدیک شدن مغازهها از نظر مکانی به هم، این کار چندان هم ساده نیست. با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله شما میتوانید تابلو مغازه خود را در شکل و شمایلی منحصر به فرد برای مخاطبان نمایش دهید.