تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود؟
آیا تاکنون فکر کرده اید که نیاز پوشاک کشور در ایران چگونه تامین می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود؟

نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود؟

بدون شک پوشاک از جمله کالاهایی به حساب می‌آید که هیچ‌وقت تقاضا برای آن کاهش پیدا نخواهد کرد. در واقع، پوشاک به عنوان یکی از اقلام ثابت در سبد خرید اکثریت جامعه حضور مستمر دارد. از آن جایی که سطح تقاضا برای خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه زیاد است، شاهد روی کار آمدن تاجران، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مختلف انواع پوشاک در ایران و خارج از ایران هستیم. بازار پوشاک یکی از بازارهای پر رونق و پر سود به شمار می‌رود و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد؛ اما سوال اینجاست که نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود؟ آیا تولیدکنندگان ایرانی سهم بیشتری در تأمین پوشاک کشور دارند یا تولیدکنندگان خارجی؟ در ادامه این مطلب به بررسی منابع تأمین‌کننده پوشاک در کشور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

میزان عرضه و تقاضای پوشاک در ایران

پیش از این که بررسی کنیم نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود، در قدم اول بیایید نگاهی بر میزان عرضه و تقاضای این کالا در بازار ایران داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید، خرید پوشاک از جمله نیازهای اساسی برای مردم محسوب می‌شود و نقش بسیار پُر رنگی در فرهنگ و زندگی روزمره جامعه ایفا می‌نماید. پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه ضمن بیان هویت و فرهنگ یک جامعه و سلیقه فردی افراد، از جمله بخش‌های مهم اقتصاد کشور نیز محسوب شده و بر اشتغال و تولید ناخالص داخلی نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

میزان تقاضا در ایران تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد؛ جمعیت جوان کشور، تغییرات فرهنگی و ترند شدن محصولات و پوشاک جدید، تغییر فصل و مناسبت‌های خاص مثل مراسم‌های مذهبی یا عید نوروز روی میزان تقاضا برای پوشاک تأثیرگذار هستند. در مقابل، عرضه این محصولات برای پاسخ به نیاز بازار از طریق تولید داخلی و واردات صورت می‌گیرد. اما بیایید کمی دقیق‌تر به چگونگی تأمین نیاز پوشاک کشور نگاه کنیم؛ چه روش‌های دیگری برای تأمین پوشاک در ایران وجود دارد؟

نیاز پوشاک کشور چگونه تأمین می ‌شود؟

نیاز پوشاک کشور از طریق منابع مختلفی تأمین می‌گردد که در ادامه به بررسی هر یک از منابع تأمین‌کننده و روش‌های عرضه پوشاک می‌پردازیم:

تصویر پوشاک - نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود؟

۱. تولید داخلی پوشاک

همان‌طور که گفته شد، وجود کارخانجات تولید و عرضه‌کننده پوشاک داخلی یکی از منابع تأمین‌کننده نیاز پوشاک کشور هستند. کارخانه‌های داخل کشور در زمینه تولید انواع پوشاک از جمله لباس‌های روزمره، رسمی، اداری، ورزشی و... فعالیت می‌کنند و سهم قابل توجهی از بازار پوشاک داخل کشور را به خود اختصاص داده‌اند. ناگفته نماند که محصولات عرضه شده توسط تولیدکنندگان داخلی از لحاظ کیفی با یکدیگر متفاوت هستند؛ چرا که از روش‌های تولید و مواد اولیه با کیفیت مختلف در خط تولید خود بهره می‌برند. تولید داخلی در کارخانه‌های بزرگ و کارگاه‌های کوچک صورت می‌گیرد. معمولاً کارخانه‌های بزرگ در زمینه تولید انبوه پوشاک و کارگاه‌های کوچک در حیطه تولید پوشاک خاص و سفارشی کار می‌کنند.

۲. واردات پوشاک

دومین منبع تأمین‌کننده پوشاک کشور، برندها و تولیدکنندگان خارجی محسوب می‌شوند؛ در واقع منبع دوم بازار ما برای تأمین پوشاک، واردات است. احتمالاً بارها در بازار دیده‌اید که کالاهای چینی سهم عمده‌ای از پوشاک در بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، در بازار ایران به وفور محصولات کشور ترکیه و هند نیز به چشم می‌خورد. واردکنندگان عمده در ایران معمولاً با تولیدکنندگان خارجی قرارداد می‌بندند و محصولات را به صورت عمده وارد بازار ایران می‌کنند. افزون بر این، برخی از فروشندگان، خرید خود را به طور مستقیم از نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام داده و محصولات به‌روز را به بازار ایران می‌آورند.

تصویر لباس زنانه - نیاز پوشک کشور چگونه تامین می شود؟

۳. بازارهای محلی و صنایع دستی

در پاسخ به سوال این که نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود، نباید بازارهای سنتی و صنایع دستی را از قلم بیندازیم. تولیدکنندگان محلی و بازارهای سنتی که در زمینه صنایع دستی فعالیت دارند، بخشی از نیازهای خاص جامعه به پوشاک را تأمین خواهند کرد. این دسته از تأمین‌کنندگان پوشاک عمدتاً پوشاک سنتی و محلی تولید و عرضه می‌کنند برای مثال فروشگاه پوشاک زنان و مردانه ی مروارید شب نمونه ای از این تامین کنندگان است که امکان خرید آنلاین هم علاوه بر خرید حضوری فراهم کرده است.

۴. فروشگاه‌های آنلاین انواع لباس زنانه، مردانه و بچگانه

علاوه بر موارد فوق، فروشندگان آنلاین نیز می‌توانند به عنوان تأمین‌کنندگان پوشاک کشور نیز شناخته شوند. امروزه به دلیل رشد و پیشرفت چشمگیر اینترنت شاهد روی کار آمدن فروشگاه‌های آنلاین مختلفی هستیم که هر یک از آن‌ها در یک حیطه خاص مشغول به فعالیت هستند. وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در بستر آنلاین وجود دارند که برای خرید مستقیم از تولیدکنندگان داخلی و خارجی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به نوعی تأمین‌کننده نیاز پوشاک کشور باشند؛ چرا که بسیاری از فروشندگان به واسطه شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار در حال تبلیغ محصولات و فروش انواع پوشاک هستند.

تصویر پوشاک زنانه

راحت‌ترین و بهترین روش خرید پوشاک کدام است؟

اکنون که می‌دانیم نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود، به نظر شما بهترین و راحت‌ترین روش برای تأمین انواع پوشاک کدام است؟‌ امروزه اکثر افراد خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند؛ چرا که خرید تکی و عمده انواع پوشاک به روش آنلاین مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه دارد. اولین مزیت، راحت بودن روند خرید آنلاین است. در این روش می‌توانید انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه را در حالی که روی مبل خانه‌ی خود نشسته و بدون این که مجبور باشید شلوغی و ترافیک بازار و خیابان را تحمل کنید، خریداری نمایید. علاوه بر این، معمولاً قیمت‌ها در پلتفرم‌های آنلاین به‌صرفه‌تر هستند؛ چرا که اجناس دست‌به‌دست نمی‌شوند و به طور مستقیم از تولیدکننده یا فروشنده به دست خریداران می‌رسند. در واقع، در این روش واسطه‌ها حذف خواهند شد.

در بازار آنلاین به تنوع بالایی از محصولات نیز دسترسی خواهید داشت؛ در صورتی که برای تأمین پوشاک عمده و تکی به صورت حضوری تنها محدود به محصولاتی هستید که فقط در منطقه جغرافیایی که به آن مراجعه کرده‌اید وجود داشته و قابل خرید است. با توجه به این که نیاز پوشاک کشور چگونه تامین می شود و چه روش‌هایی برای خرید تکی و عمده انواع پوشاک وجود دارد، می‌توان گفت که در حال حاضر پلتفرم‌های آنلاین یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین، سریع‌ترن، راحت‌ترین و بهترین روش‌ها هستند. فراموش نکنید که این روش با وجود تمامی مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند یک سری معایب نظیر خطر کلاهبرداری را نیز داشته باشد؛ لذا توصیه می‌شود که اگر قصد خرید پوشاک دارید، سراغ مرجعی بروید که از هر لحاظ قابل اعتماد باشد.

:
:
:
آخرین اخبار