طولانی شدن روند ساخت پل قلعه لور اندیمشک و مشکلات ناشی از آن، نارضایتی مردم شهرستان را در پی داشته است.
یک سال از آغاز به ساخت پروژه پل قلعه لور اندیمشک که باهدف تسهیل تردد و دسترسی آسان در این منطقه آغاز شده بود، میگذرد، اکنون طولانیشدن روند ساخت این پل و مشکلات ناشی از آن به یکی از دغدغههای اصلی مردم تبدیل شده است.قرارگرفتن این پل در مجاورت بهشتزهرا، مشکل ترافیک را در این منطقه دوچندان کرده است بهویژه در روزهای تعطیل و اوجگیری رفتوآمدهای مردمی به آرامستان، ترافیک سنگینی در این مسیر شکل میگیرد.یکی از مهمترین مشکلات ناشی از این وضعیت، نبود پارکینگ مناسب در اطراف پل و آرامستان بوده که با وجود افزایش حجم تردد و نبود جای پارک کافی منجر به اختلال در عبور و مرور خودروها و عابران پیاده شده است.شهروندان معترض در این باره میگویند:ما هر هفته با مشکل ترافیک سنگین در این مسیر روبهرو هستیم، نبود پارکینگ و طولانیشدن روند ساخت پل باعث ایجاد تنش روحی و روانی برای ما میشود، مسئولان باید هرچه سریعتر برای حل این مشکل اقدام کنند.علیرضا بهاروندی یکی از شهروندان این منطقه گفت: هر پنجشنبه که به بهشتزهرا میرویم، ترافیک شدید این منطقه بسیار آزاردهنده است و باعث ایجاد استرس و ناراحتی میشود.وی گفت: انتظار میرود مسئولین شهرستان هرچه سریعتر برای تسریع در روند ساخت پل کوی لور و رفع مشکلات ناشی از آن اقدام کنند، همچنین با اختصاص بودجه لازم برای احداث پارکینگهای مناسب که از مطالبات جدی مردم منطقه است را مورد توجه قرار دهند.
پیشرفت 95 درصدی احداث پل قلعه لور اندیمشک
ابوذر امیری رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از اندیمشک اظهار کرد: کار احداث پل قلعه لور اندیمشک به طول 40 متر و بهمنظور تسهیل در تردد کاربران جادهای از مهرماه سال گذشته آغاز شده است.وی اعتبار اجرای این پروژه را 200 میلیارد ریال برشمرد و افزود: این پروژه شامل اجرای یک پل با دهانه 40 متری که زیر سازه شامل، شمعهای درجا و کولهها بوده و همچنین عرشه آن نیز بهصورت تیر فلزی و دال بتنی است.رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان با بیان اینکه اجرای این پروژه با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی همراه است، ادامه داد: این میزان پیشرفت فیزیکی شامل حفاری و اجرای شمعهای درجا ریز بتنی، اجرای کولههای طرفین، ساخت تیرها و بادبندهای فلزی (دیافراگم افقی عرشه) به وزن تقریبی 100 تن، اجرای بتن مسلح به مقدار تقریبی 450 مترمکعب، عملیات قالببندی به مساحت تقریبی 600 مترمربع و اجرای عرشه و پیش دالها است.امیری گفت: در حال حاضر پروژه بر اساس زمانبندی مصوب در حال اجرا و تا یک ماه آینده تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید.