تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره مندی بیش از یک میلیون نفر از شاغلان بنگاه‌های اقتصادی از آموزش‌های مهارتی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: یک میلیون و ۱۵۶ نفر از شاغلان بنگاه‌های اقتصادی استان در قالب مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.
 
 

 شهرام ملایی هزاروندی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی گسترده در بنگاه‌های اقتصادی از طریق مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی استان، گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۲۶ نفر ساعت آموزش مهارتی برای یک میلیون و ۱۵۶ نفر از شاغلان بنگاه‌های اقتصادی استان در قالب مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در ۴۱ مرکز مختلف و در رشته‌های متنوعی مانند الکترونیک، صنایع پوشاک، برق، متالورژی، مکانیک، بهداشت و ایمنی، صنایع دستی، صنایع خودرو، فناوری اطلاعات، کنترل و ابزاردقیق، تاسیسات و سایر حوزه‌های فنی اجرا شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این آموزش‌ها را توانمندسازی شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات این واحد‌ها عنوان کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی با توجه به نیاز‌های شغلی و صنعتی منطقه طراحی و ارائه می‌شوند و از این رو، سهم قابل توجهی در بهبود بهره‌وری و افزایش سطح اشتغال پایدار در استان خوزستان داشته‌اند.  آموزش‌های جوارکارگاهی و بین کارگاهی به صورت عملی و در محیط‌های کاری واقعی اجرا می‌شوند که به یادگیری موثر و تسلط بیشتر کارآموزان بر مهارت‌های شغلی منجر می‌شود.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه این آموزش‌ها به رفع کمبود‌های تخصصی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کمک کرده و نیروی کار ماهر مورد نیاز این واحد‌ها را تامین می‌کند، ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان همچنان به برنامه‌های توسعه مهارت‌های شغلی و تقویت نیروی انسانی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ادامه خواهد داد و از همه  کارفرمایان و واحد‌های تولیدی و صنعتی دعوت می‌کند تا از این ظرفیت‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار