تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۱۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعیین تکلیف واحدهای باقیمانده مسکن مهر در خوزستان/ تحویل ۶۳ هزار واحد مسکن مهر به متفاضیان

  معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تمام واحدهای مسکن مهر باقیمانده در استان، تا پایان امسال تعیین‌ تکلیف می‌شوند.

امیرحسین جعفرزاده بیان کرد: در حال حاضر حدود ۶۳ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده و مابقی در مرحله ساخت قراد دارند.

وی افزود: از ۱۴ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده در استان، پنج هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد بوده که عمده آنها دارای مشکلات حقوقی و فاقد متقاضی هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تلاش می‌کنیم تا با حل مشکلات و موانع بر سر راه مساکن مهر استان، نسبت به تکمیل این طرح‌ها اقدام شود.

وی در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۱۰ هزار خوزستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۳۰۰ هزار نفر آنها نیز مربوط به مسکن حمایتی است.

جعفرزاده با اشاره به تایید نهایی ۵۹ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت: از این تعداد ۲۱ هزار نفر وجه لازم را پرداخت کرده و زمین به آنها اختصاص یافته است.

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای درحال ساخت طرح نهضت ملی مسکن خوزستان را ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و جدیت دستگاه های خدمات رسان این واحدها هر چا سریعتر افتتاح و در اختیار مردم قراد گیرد.

بر اساس این گزارش تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت بیش از ۷۷ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحدها در دولت نهم آغاز شد.

همچنین طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که سهم خوزستان ساخت ۲۸۰ هزار واحد در طول چهار سال است.

۴۰ هزار واحد از این تعداد باید در شهرهای جدید جانمایی شود همچنین ۷۶ هزار واحد از سهمیه استان مربوط به مسکن روستایی است.

در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به روش گروه ساخت و ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد دیگر به روش انبوه ساخت در حال ساخت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار