تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز طرح ادغام غربالگری‌های هپاتیت‌های ویروسی در اهواز

  رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از آغاز طرح ادغام هپاتیت با توزیع کیت رپید تست هپاتیت C در تمام واحدهای بهداشتی حوزه غرب این شهرستان خبر داد.

امرالله مردانی اظهار کرد: انواع هپاتیت، شامل هپاتیت‌های A ،B ،C و E  است؛ یکی از شایع‌ترین علل بروز سرطان کبد در کشورهای خاورمیانه ابتلا به ویروس هپاتیت B و C است که خوشبختانه هر دو قابل درمان و پیشگیری هستند.

وی با بیان اینکه ایران متعهد به حذف هپاتیت تا سال ۲۰۳۰ شده است، افزود: فقدان رویه واحد و واحدهای معین برای مراجعه و دریافت خدمات، هپاتیت B و C را در ردیف یکی از معضلات بهداشتی درمانی اولویت‌دار در کشور تعیین کرده است بنابراین دستورالعمل طرح ادغام هپاتیت در واحدهای بهداشتی به منظور ارائه خدمات پاسیو و اکتیو هپاتیت B و C در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه تهیه شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: از امروز برنامه کشوری طرح ادغام حذف و کنترل هپاتیت‌های ویروسی شامل غربالگری گروه‌های هدف که بیماران با علائم مشکوک به هپاتیت به ویژه مبتلایان به زردی، گروه‌های پرخطر اعتیاد تزریقی و مواد محرک، افراد با رفتارهای پرخطر جنسی، کودکان کار و خیابان، مبتلایان به هپاتیت B و C و خانواده آن‌ها، بیماران تالاسمی و هموفیلی دیالیزی و افراد در معرض مواجهه شغلی اجرا می‌شود.

مردانی گفت: پس از شناسایی افراد توسط کارشناسان بهداشت، موارد رپید مثبت هپاتیت C به مرکز مشاوره هپاتیت واقع در بیمارستان ابوذر اهواز برای دریافت مشاوره و درمان رایگان ارجاع می‌شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار