تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل ۵۰ پرونده قضایی زیست محیطی در خوزستان
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در یکسال اخیر ۵۰ پرونده قضایی زیست محیطی در استان تشکیل شده است.

 فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به تشکیل ۵۰ پرونده قضایی زیست محیطی در یکسال اخیر در استان، گفت: از این تعداد دستور ویژه دادستان برای ۲۵ پرونده مهم صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ پرونده مهم زیست محیطی مربوط به صنایع هستند، افزود: پرونده‌های قضایی مهم صنایع مربوط به واحد‌های متفرقه مثل کارخانه‌های آجر، معادن شن و ماسه، کارخانه‌های سیمان و صنایع پتروشیمی هستند که در زمینه فاضلاب و هوا ترک فعل داشته‌اند.

قلی نژاد با ابراز نگرانی نسبت به فلرسوزی در خوزستان و یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه آلودگی هوای استان، ادامه داد: گاز سوزی فلر‌ها در اطراف برخی شهر‌ها در حال افزایش است که به شدت در آلودگی هوای آن شهر‌ها نیز موثر بوده اند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به شکایت این اداره کل از ۲۵ شهرداری در استان به دلیل پسماندسوزی اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر زباله‌سوزی در شهر‌های دزفول، رامهرمز، اندیمشک، آبادان و خرمشهر نگران کننده است و بیش از ۵۴ کانون آلودگی پسماند نیز در شهر‌های اهواز، کارون و باوی شناسایی شده که براساس دستور قضایی شهرداری‌ها باید به سرعت این کانون‌ها را پاکسازی کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سایت دفن زباله صفیره در اهواز، می‌گوید: در حال حاضر مدیریت این سایت مطلوب است و فرآیند دفن بهداشتی در آن انجام می‌شود با این حال آتش‌سوزی کانون‌های پراکنده پسماند و سوزاندن لاستیک‌های فرسوده در اطراف اهواز موجب کاهش کیفیت هوای برخی مناطق شده است.

به گفته قلی نژاد؛ فعالیت گشت‌های بازرسی شبانه در استان به منظور جلوگیری از پسماندسوزی و شناسایی صنایع آلاینده فعال آغاز شده است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار