تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۰۱۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح مکمل یاری دانش‌آموزان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز  
 

 برنامه" مکمل یاری" قرص آهن و ویتامین "د" برای دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم مدارس زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز سه شنبه به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه  شهید آلبو شوکه کوت سید صالح شهرستان کارون اجرا شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان در خصوص این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: امسال مانند سال های گذشته به همت معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور از محل اعتبارات معاونت، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قرص آهن برای ۱۵۰ هزار و ۲۵۲ نفر دانش آموز دختر و ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار عدد پرل ویتامین "د" برای ۳۱۱ هزار و ۱۵۱ نفر دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم مدارس زیر پوشش دانشگاه خریداری و در مدارس شهر و روستا توزیع شد.

مهرداد شریفی ابراز امیدواری کرد: این طرح بتواند در بهبود سلامت دانش آموزان در دوره سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نقش اساسی ایفا کند.

وی ادامه داد: برنامه ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان از طریق آموزش تغذیه و مکمل یاری آهن و ویتامین "د" از راهکارهای عمده پیشگیری و کنترل کم‌خونی است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: وجود ریزمغذی‌ها در برنامه غذایی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم ساختن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیلی ضروری است.

شریفی اضافه کرد: این برنامه چندین سال است که با هماهنگی و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار