تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از یک هزار کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب خوزستان لایروبی شد

  مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان از اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب در شهرهای استان و عبور از فصل بارندگی خبر داد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری یک هزار و ۲۶۶ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب استان به منظور آمادگی در برابر بارش‌ها، لایروبی و شست‌وشو شد.

صابر علیدادی  بیان کرد: با هدف پاکسازی شبکه و به منظور کنترل پس‌زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، هر ساله بر اساس برنامه‌ریزی زمانبندی نسبت به شست و شو و لایروبی شبکه‌های اصلی و فرعی، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب استان اقدام می‌شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب برابر وظایف ذاتی و بر اساس ظرفیت ایجاد شده، نسبت به لایروبی و شستشوی تمام خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، اورهال تابلوهای برق، نصب دریچه‌های منهول فاضلاب، آماده‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ، سرویس دیزل ژنراتورها و اورهال الکتروپمپ‌های لجن‌کش در تاسیسات ۲۰ شهر استان اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: لایروبی ۴۸۷ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب، شست و شوی ۷۷۹ کیلومتر از خطوط جمع‌آوری شبکه فاضلاب، بازسازی و نوسازی ۱۴ کیلومتر از شبکه فاضلاب، ساماندهی و نصب درب ۲ هزار و ۱۳ حلقه منهول فاضلاب، نصب یک هزار و ۶۶۲ فقره انشعاب فاضلاب و رفع انسداد ۲۹ هزار و ۱۵۳ مورد گرفتگی طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری اجرا شد.

وی خرید ۳۲ الکتروپمپ لجن‌کش، سرویس، تعمیر و اصلاح ۵۱۹ مورد تابلو برق، سرویس، تعمیر و اصلاح ۱۸ مورد دیزل ژنراتور، سرویس، تعمیر و اصلاح ۱۹ مورد پست برق، اصلاح ۳۱ مورد سیستم روشنایی را از دیگر مراقبت‌های اعمال شده بخش بهره‌ برداری در تمام تاسیسات فاضلاب ۲۰ شهر استان عنوان کرد.

علیدادی بیان کرد: عملیات شست و شو و لایروبی شبکه جمع‌آوری فاضلاب با دستگاه واترجت و به صورت مکانیزه در شهرهای استان انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر یکی از استان های پرجمعیت کشور به شمار می رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار