تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۱۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مجلس:تولید آبزیان با هدف بهبود معیشت مرزنشینان دشت‌آزادگان مورد حمایت قرار می‌گیرد

  نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید آبزیان با هدف بهبود معیشت مرزنشینان منطقه گفت: نتیجه حمایت از کسب و کارهای بخش پرورش ماهی باید مستقیما بر افزایش قدرت اقتصادی مردم تاثیرگذار باشد.

مجید داغری  اظهارکرد: بخش‌های جغرافیایی استان خوزستان به ویژه در مناطق مرزی به لحاظ محدودیت دسترسی به فرصت ها و منافع حاصل از رشد و توسعه با نابرابری هایی روبه‌رو شده است که باید با حمایت از کسب و کارهای بخش خصوصی این شرایط اصلاح شود.

وی شناسایی ظرفیت‌ها و توجه مناسب به استعدادهای منطقه‌ای را ضروری دانست و گفت: یکی از این ظرفیت‌ها در منطقه مرزنشین دشت آزادگان، توسعه پرورش ماهی و تولید آبزیان است.رشد ۹ برابری صادرات ماهیان بومی

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته هفت هزار و ۵۹۷ تن ماهی بومی منطقه دشت آزادگان به خارج کشور صادر شد گفت: از ابتدای سال تاکنون، صادرات اینگونه آبزیان به ۲۰هزار و ۶۱۸ تن رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مراکز رسمی، ماهی "کپور معمولی" و "علف خوار" بیشترین نوع آبزیانی بودند که به خارج کشور صادر شده است.

داغری همچنین به هماهنگی‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت و ساخت مراکز جدید در شهرستان دشت آزادگان به منظور پرورش آبزیان اشاره کرد و گفت: حفظ میزان تولید فعلی به عنوان یک راهبرد در حوزه اقتصادی و اشتغال در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه پرورش ماهی علاوه بر رشد اقتصادی، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در شهرستان خواهد شد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: طرح‌های کاربردی مختلفی در زمینه تولید خوراک آبزیان انجام شده است که در بهبود تولید آبزیان شهرستان نیز تاثیرگذار است.

داغری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۸۹ تن صادرات خوراک آبزیان از این شهرستان انجام شده که در سال جاری تاکنون این میزان صادرات به ۹۹ هزار ۱۷۱ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، استفاده از آب زهکش‌ها جهت پرورش ماهی، تامین حقآبه اراضی پرورش ماهی، ایجاد واحدهای پرورش ماهی متراکم و طرح‌های جدید پرورش ماهی و همچنین ایجاد مجتمع‌های چهار تا ۱۰۰ هکتاری پرورش ماهی و رها سازی بیشتر گونه‌های بومی ماهی در رودخانه از جمله نیازهای دشت آزادگان با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و محیطی آن در حوزه آبزی پروری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار