تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه پذیرش و هزینه ها
سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل داروسازی راهی ترکیه می شوند، همانطور که می دانید داروسازی یکی از سه رشته برتر در بین داوطلبان تجربی است و ترکیه با توجه به رنکینگ بالای دانشگاه ها، تدریس به زبان ترکی و انگلیسی، هزینه های به صرفه و... از بهترین مقاصد برای تحصیل می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه

سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل داروسازی راهی ترکیه می شوند، همانطور که می دانید داروسازی یکی از سه رشته برتر در بین داوطلبان تجربی است و ترکیه با توجه به رنکینگ بالای دانشگاه ها، تدریس به زبان ترکی و انگلیسی، اعتبار مدرک در سطح بین الملل، پذیرش بدون کنکور! هزینه های به صرفه و... از بهترین مقاصد برای تحصیل داروسازی می باشد.

علاقه مندان به تحصیل داروسازی در ترکیه با خواندن این محتوا با شرایط تحصیل، دانشگاه ها، هزینه های تحصیل، اعتبار مدرک داروسازی، زبان تحصیل، بورسیه و... این رشته برای تحصیل در ترکیه آشنا خواهند شد.

پذیرش داروسازی در ترکیه

شرایط پذیرش داروسازی در ترکیه

برای اخذ پذیرش این رشته از دانشگاه های دولتی یا خصوصی ترکیه محدودیت های خاصی وجود ندارد، اولین قدم برای ورود به این رشته اخذ دیپلم دبیرستان و مهارت در زبان انگلیسی یا ترکی است زیرا دانشگاه های ترکیه به این دو زبان تدریس می کنند. البته در صورت نداشتن مدرک زبان نگران نباشید زیرا دانشگاه های ترکیه دوره آمادگی زبان نیز برگزار می کنند.

تحصیل با آزمون

دانشگاه های دولتی و برخی دانشگاه های خصوصی ترکیه از طریق آزمون های ورودی (یوس، sat و سایر آزمون های مشابه) دانشجو می پذیرند. آزمون یوس ترکیه مهم ترین آزمون ورودی برای تحصیل در ترکیه است مباحث این آزمون دروس هندسه، ریاضی و هوش می باشند که به نسبت کنکور ایران بسیار راحتتر و شانس قبولی در این آزمون بالا است. همچنین شما میتوانید در کلاس یوس آنلاین از سراسر کشور از خدمات آموزش یوس بهرمند شوید و شانس قبولی در رشته های پزشکی را افزایش دهید.

شرایط پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های ترکیه

تحصیل بدون آزمون

یکی از آسان ترین راه ها برای اخذ پذیرش رشته داروسازی در ترکیه تحصیل بدون آزمون در دانشگاه های خصوصی است. این دانشگاه ها به دلیل اینکه توسط دولت ترکیه حمایت نمی شوند به نسبت دانشگاه های دولتی شهریه بالاتری دارند. ولی نکته جالب اینکه بعضی دانشگاه های خصوصی بورس 30 تا 70 درصد برای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خود ارائه می دهند.

جهت پذیرش در این دانشگاه ها باید ابتدا درخواست پذیرش دهید و سپس مدارک مورد نیاز دانشگاه را نیز ارسال کنید و چند روزی صبر کنید تا نتیجه پذیرش شما بیاید. پس از موافقت درخواست شما مدارک را همراه با نامه پذیرش به سفارت ترکیه ارائه می دهید و برای دریافت ویزا اقدام می کنید. اگر نیاز به موسسه معتبر برای ثبت نام در دانشگاه های داروسازی ترکیه دارید به سایت iraninovin.com مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه ( دولتی و خصوصی بودن) و زبان تحصیل ( ترکی یا انگلیسی) متفاوت است.

دانشگاه های دولتی ترکیه با توجه به سطح علمی بالا داروسازی را باهزینه پایین تری ارائه می دهند و سالانه مبلغی بین 800 تا 4000 دلار را برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته اند. دانشگاه های خصوصی ترکیه از امکانات آموزشی بالاتری برخوردارند و اکثرا عضو قرار داد بولونیا می باشند، مبلغی بین 8000 تا 18000 دلار را برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته اند. به صورت کلی هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه به نسبت سایر کشور های بین المللی بسیار پایین تر می باشد. جهت کسب اطلاعات دقیق راجب شهریه ها و اخذ راهنمایی های لازم میتوانید با مشاورین ایرانی نوین تماس بگیرید.

مدت زمان تحصیل

پذیرش داروسازی در ترکیه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صورت می گیرد. مدت زمان تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی در ترکیه 5 سال، که یک سال عملی و 4 سال دروس تئوری را شامل می شود. دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دوره تحصیل در مقطع دکتری 4 سال به طول می انجامد.

تحصیل داروسازی در ترکیه

معادل سازی مدرک داروسازی

داوطلبانی که پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های داروسازی ترکیه قصد برگشت به ایران را دارند باید دوره کارورزی خود را در یکی از دانشگاه های ایران که حدود 18 ماه نیز طول می کشد بگذرانند. داوطلبانی که مدرک خود را در یک دانشگاه غیر تایید ایران دریافت کرده اند در صورت فارغ التحصیل شدن اگر در کشور ترکیه گواهی اشتغال به تحصیل در یافت کرده باشند اجازه ورود به بازار کار ایران را نیز خواهند داشت.

دانشگاه های داروسازی ترکیه مورد تایید ایران

  • دانشگاه خصوصی آجی بادام
  • دانشگاه دولتی اژه
  • دانشگاه خصوصی یدی تپه
  • دانشگاه خصوصی باهچه شهیر
  • دانشگاه خصوصی باشکنت
  • دانشگاه دولتی مارمارا
  • دانشگاه دولتی استانبول
  • دانشگاه دولتی مارمارا
  • دانشگاه خصوصی آیدین
  • دانشگاه دولتی 19 مایس و...

بورسیه ترکیه برای رشته داروسازی

بورسیه ترکیه برای رشته داروسازی

دانشگاه های داروسازی ترکیه بورسیه های متنوعی برای علاقه مندان به تحصیل داروسازی ارائه می دهند که به شرح زیر می باشند:

دولت ترکیه به تعداد محدودی از داوطلبان که درطول تحصیل دبیرستان یا کارشناسی عملکرد تحصیلی بالایی داشته اند بورسیه فول فاند (ترکیه بورسلاری) ارائه می دهد.

به دانشجویانی که در سال اول تحصیل معدل بالا کسب کنند بورسیه موفقیت تحصیلی ارائه می شود. (برخی دانشگاه ها این بورسیه را ارائه می دهند.)

برخی دانشگاه ها به داوطلبانی که عضو یک خانواده هستند و به صورت همزمان در یک دانشگاه تحصیل می کنند بورسیه تخفیف اعضای خانواده ارائه می دهد که تخفیف 10 درصدی شهریه را در بر دارد.

به صورت کلی بورس داروسازی در دو نوع دولتی و خصوصی به دانشجویان ارائه می شود. بورسیه دولتی به همه ی مقاطع ارائه می شود و اگر موفق به دریافت آن شوید تمامی هزینه های شما ازجمله اقامت، درمان، اسکان و...را پوشش می دهد.

بورس خصوصی یا بورس دانشگاه انتخابی نیز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و بخشی از هزینه های تحصیل و اقامت را پوشش می دهد. برخی از دانشگاه های خصوصی نیز برای دانشجویان خود بورس 10 تا 70 درصدی در نظر می گیرند.

مزایای اپلای داروسازی در ترکیه

  • اولین و مهم ترین مزیت سطح آموزشی بالای دانشگاه های داروسازی ترکیه است که مدرک آن ها در سطح بین الملل اعتبار دارد.
  • برخورداری از امکانات پیشرفته آموزشی و تحقیقاتی، تجربه آموزش در محیط های آموزشی جذاب و با کیفیت.
  • عضویت در برنامه های تبادل دانشجو نظیر اراسموس پلاس که تجربه تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی را برای ما فراهم می کنند.
  • هزینه پذیرش در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی بسیار پایین است از این رو گزینه خوبی برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل داروسازی است.
  • ترکیه فرصت های شغلی متنوع برای فارغ التحصیلان فراهم می کند.
  • ارائه بورسیه و حمایت های مالی برای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان .
  • تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی زیرا دانشجویان بین المللی اغلب به زبان ترکی تسلط ندارند.
  • دانشگاه های داروسازی ترکیه امکان تحصیل بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی را برای دانشجویان فراهم کرده اند.

نتیجه می گیریم ترکیه با توجه به کیفیت بالای آموزش، فرصت های شغلی متنوع به مکانی بی نظیر برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته داروسازی تبدیل شده است. در این محتوا با شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه های ترکیه آشنا شدید اگر علاقه مند به تحصیل این رشته هستید برای کسب اطلاعات بیشتر ازسایت های معتبری که در زمینه تحصیل در ترکیه فعالیت می کنند مانند www.studyinturkiye.gov.tr و iraninovin.com کمک بگیرید.

:
:
:
آخرین اخبار