تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظارت دامپزشکی بهبهان بر جوجه ریزی در مرغداری‌های صنعتی
رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در نیمه نخست امسال دامپزشکی شهرستان بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های صنعتی نظارت داشته است.
 

 امین زمانی پور گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در صنعت پرورش طیور صنعتی در مرغداری‌ها و همچنین مراحل تولید جوجه یک روزه، ورود آن به مرغداری‌ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته‌بندی شده تازه و منجمد به مصرف‌کنندگان، تحت نظارت و بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه با نظارت بهداشتی کارشناسان اداره دامپزشکی در مرغداری‌های صنعتی در سطح شهرستان پرورش یافت، افزود: به منظور پیشگیری از بیماری‌های طیور بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه نوبت سر ایمن سازی از ابتدای امسال تاکنون در این واحد‌ها انجام شده است.

زمانی پور ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۵ واحد مرغداری گوشتی و ۵ واحد مرغداری تخمگذار و یک واحد کشتارگاه مرغ در سطح شهرستان مشغول به فعالیت بوده که میزان تولید آنها نیاز‌های داخل شهرستان و شهرستان‌های مجاور را تامین می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان در پایان از مرغداران خواست با رعایت دقیق شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی و و توجه به نکات ارائه شده توسط کارشناسان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید و حمل و نقل جوجه‌ها، ایجاد سالن‌های پرورش بهداشتی، ایمن سازی و درمان جوجه‌ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار