تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۱۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهر و موم یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در حمیدیه
رئیس اداره دامپزشکی حمیدیه از مهر و موم یک واحد عرضه فرآورده خام دامی در این شهرستان خبر داد.
 

 سیدمحمد بخات موسوی گفت: طی بازدید کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی حمیدیه از مراکز توزیع فرآورده خام دامی یک واحد عرضه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و نگهداری فرآورده خام دامی منجمد تاریخ مصرف گذشته با همکاری ماموران انتظامی مهر و موم و بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ منقضی شده و غیر قابل مصرف انسانی کشف شد که با دستور دادستان شهرستان در حضور کارشناسان بهداشتی دامپزشکی معدوم شد.

وی افزود: همه واحد‌های فعال در تولید، بسته‌بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی باید ضمن دریافت پروانه‌های بهداشتی از اداره دامپزشکی، همه شیوه نامه‌ها بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

بخات موسوی ادامه داد: به منظور تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف کنندگان تولید، حمل و جابجایی، نگهداری و عرضه هر گونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی مربوطه و در واحد‌های مجاز صورت پذیرد.

رئیس اداره دامپزشکی حمیدیه خطاب به شهروندان عنوان کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد برچسب و هویت و یا غیر بهداشتی، موارد را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا ضمن پیگیری و بررسی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار