تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواص فندق برای چاقی صورت چیست؟
صورت انسان از بخش‌های حساس و مهم بدن است که در اکثر افراد هنگام رژیم گرفتن زودتر از قسمت‌های دیگر لاغر می‌شود؛ که این موضوع باعث ناراحتی افراد شده است. پزشکان رژیم غذایی برای برطرف کردن لاغری صورت، روش‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که یکی از بهترین روش‌ها استفاده از مغزهای خوراکی می‌باشد. ازجمله مغزهایی که باید در رژیم غذایی این دسته از افراد وجود داشته باشد، فندق است. به خاطر خاصیتی که آجیل دارد، می‌توان از لاغری صورت جلوگیری کرد و برخی از ویتامین‌های از دست رفته بدن را نیز تامین نمود. در ادام...

خواص فندق برای چاقی صورت چیست؟

صورت انسان از بخش‌های حساس و مهم بدن است که در اکثر افراد هنگام رژیم گرفتن زودتر از قسمت‌های دیگر لاغر می‌شود؛ که این موضوع باعث ناراحتی افراد شده است. پزشکان رژیم غذایی برای برطرف کردن لاغری صورت، روش‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که یکی از بهترین روش‌ها استفاده از مغزهای خوراکی می‌باشد. ازجمله مغزهایی که باید در رژیم غذایی این دسته از افراد وجود داشته باشد، فندق است. به خاطر خاصیتی که آجیل دارد، می‌توان از لاغری صورت جلوگیری کرد و برخی از ویتامین‌های از دست رفته بدن را نیز تامین نمود. در ادامه، به طور مفصل قرار است راجع به خواص فندق برای چاقی صورت، روش مصرف و سایر فواید و مزیت های آن برای بدن صحبت کنیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خواص فندق برای چاقی صورت

فندق یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که خواص فراروانی برای سلامتی و زیبایی پوست صورت دارد. این آجیل با داشتن ویتامین‌های زیادی مانند ویتامین E، A، C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، روی و... باعث بهبود سلامت و زیبایی پوست می‌شود. به‌علاوه، با مصرف روزانه چند عدد فندق به صورت میان وعده سالم، می‌توانید وزن بدنتان را به درستی کنترل کنید؛ زیرا فندق دارای خاصیتی است که با مصرف آن احساس سیری کرده و مانع مصرف شیرینی جات می‌شود. به این ترتیب، با قراردادن این مغز در رژیم غذایی خود می‌توانید از پرخوری پیشگیری کرده و چربی‌های زیادی را ذخیره نکنید و همچین از خواص فندق برای چاقی صورت نیز بهره مند شوید. در بخش بعدی نحوه مصرف درست و اصولی فندق را به صورت روزانه بررسی خواهیم کرد.

خوردن فندق توسط یک مرد

روش مصرف فندق برای چاقی صورت

باوجود خواص زیاد فندق برای چاقی صورت، استفاده از این مغز باید در تعداد معینی باشد؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است تاثیر منفی داشته باشد. در نتیجه، اگر قصد کاهش وزن دارید، باید مصرف فندق را در مقدار مناسب و در حد تعیین شده توسط تغذیه شناس خود نگه دارید. از آن جایی که مصرف فندق حتی ممکن است چاق کننده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که افرادی که علاقه دارند چاق شوند نیز می‌توانند فندق را به رژیم خود اضافه کنند.

اگر قصد دارید رژیم غذایی را آغاز کنید و به مصرف فندق بپردازید، حتما به یک پزشک متخصص که تجربه کافی در این زمینه دارد مراجعه کنید. بدن هر فرد با فرد دیگر بسیار متفاوت است و نمی توان برای هر یک از مراجعه کنندگان یک نسخه تحویل داد. بنابراین با مراجعه به یک متخصص تغذیه و براساس آزمایش‌های صورت گرفته و طبق میزان کمبود ویتامین‌ها، می‌توان مقدار مصرف فندق را تعیین نمود. به همین دلیل، نمی‌توان دقیق تعداد مورد نیاز فندق را بیان کرد؛ امکان دارد فردی با مصرف 4 عدد تاثیر مستقیم را در چاقی صورت مشاهده کند و فردی با خوردن 16 عدد. از این رو برای لاغری بدن و چاقی صورتتان از رژیم فرد دیگری هرگز استفاده نکنید.

مزیت های فوق العاده فندق برای انسان

فندق علاوه بر این که تاثیر زیادی در زیبایی صورت و بدن شما دارد، در سایر بخش‌ها نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. از جمله خواص فندق برای بدن شامل:

تقویت حافظه و افزایش تمرکز

ویتامین‌های موجود در فندق باعث می‌شود شما با دقت زیادی به انجام کارها بپردازید. اگر شما یک فرد کنکوری هستید یا نزدیک امتحانات شماست و یا حتی پروژه‌ای برای انجام دادن دارید که به تمرکز زیادی نیاز دارد، با مصرف فندق تمرکز خود را افزایش دهید. برای تقویت حافظه، افزایش دقت و تمرکز می‌توانید همراه با فندق، یک قاشق عسل را نیز مصرف کنید.

تقویت مو و جلوگیری از ریزش

در فندق ویتامینی به نام ویتامین E وجود داشته که در رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها تاثیر منحصر به فردی دارد. شما برای تقویت موهای خود علاوه بر استفاده از روغن فندق، می‌توانید تعدادی از این مغز را به صورت روزانه مصرف کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را در موهای خود مشاهده نمایید. برای جلوگیری از خشکی مو می‌توانید در هفته دوبار روغن فندق را به کف سر و ساقه‌های مو بزنید. با روغن تراپی، و ماساژ دادن مو با روغن فندق شما از موهای سالم و شادابی برخوردار خواهید شد.

تاثیر فندق در کودکان

مصرف فندق برای کودکان نیز تاثیر زیاد و مهمی دارد، البته بیش‌ترین تاثیر را فندق خام بر بدن کودکان می‌گذارد. این آجیل با داشتن چربی‌های سالم و مناسب در رشد کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کند. البته مصرف فندق برای کودکان باید مطابق با سن آنها تعیین شود؛ مثلا اگر کودک شما 4 ساله یا کم‌تر از آن باشد، توصیه می‌شود از کره فندق که درصد خالص زیادی دارد و خام و بی نمک است، استفاده کنید.

فندق برای کودکان

برای مصرف کره فندق شما می‌توانید آن را با ماست، شیر مادر و حتی شیر خشک مخلوط کرده و به کودک خود بدهید. برای کودکانی که بیش تر از 4 سال سن دارند نیز می‌توانید فندق را به صورت خورد شده به آنها بدهید تا هنگام خوردن اذیت نشوند. ناگفته نماند که فندق ممکن است برای کودکان حساسیت‌زا باشد و به آنها ضرر برساند؛ بنابراین، برای اولین مقدار کمی به کودکان خود بدهید.

تاثیر فندق برای افراد بدنساز

اگر شما فردی هستید که به ورزش علاقه زیادی دارید و بدنسازی را دنبال می‌کنید، از مصرف فندق غافل نشوید. اطلاع داریم که امکان دارد پس از ورزش کردن، بدن شما دچار گرفتگی و درد شود؛ فندق با تامین کلسیم و منیزیم و همچنین پتاسیم می‌تواند مانع این گرفتگی شود. با مصرف روزانه فندق، ورزشکاران از استرس و خستگی دور شده و حتی هضم غذا برای آنها بهتر می‌شود. از مزیت‌های دیگر فندق برای ورزشکاران می‌توان به کاهش کلسترول خون و تامین آنتی اکسیدان‌ها اشاره کرد.

اکثر افراد در هنگام رژیم گرفتن برای کاهش وزن، ابتدا دچار لاغری صورت می‌شوند و به دنبال چاره‌ای برای این مشکل هستند. با توجه به اطلاعات علمی و تحقیقات صورت گرفته، خوردن منظم فندق در چاقی صورت و لاغری بدن شما بسیار کمک می‌کند. هنگامی که رژیم لاغری را انجام می‌دهیم، امکان دارد برخی از ویتامین‌های بدن کاهش یافته و بدن شماضعیف شود. استفاده از فندق به طور روزانه، علاوه بر اینکه به تامین مواد موردنیاز بدن مانند ویتامین‌ها کمک می‌کند، تاثیر بسزایی در کاهش اشتها و چاقی صورت دارد.

همچنین این آجیل خواص زیاد دیگری برای بدن مانند تقویت حافظه و افزایش تمرکز، تقویت و رشد موها و... دارد. درنتیجه با افزودن فندق به رژیم روزانه خود از چروک شدن و لاغری صورتتان جلوگیری کرده و به کاهش وزن خود نیز کمک نمایید. فقط دقت داشته باشید، با وجود خواص زیاد این آجیل در استفاده از آن زیاده روی نکنید، زیرا می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد و باعث چاقی نیز بشود.

:
:
:
آخرین اخبار