تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان: عوارض آلایندگی حق مردم استان است

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: عوارض آلایندگی حق مردم ساکن در مجاورت با صنایع و واحدهای ایجاد کننده آلایندگی است که باید در چارچوب قانون و در راستای رفع آلایندگی و کاستن آن و توسعه استان هزینه شود.

 علی دهقانی در نشست هم اندیشی با مدیران امور مالیاتی و اعضای حقوقدان هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی استان اظهارکرد: این هیئت در وصول مالیات، جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین اخذ عوارض آلایندگی نقش اثرگذاری دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور مستمر قضات و حقوقدانان در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی رسیدگی به پرونده های مربوطه، فرایند صدور احکام و همچنین اجرای آن تسریع شود.

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه عوارض آلایندگی حق مردم ساکن در مجاورت صنایع و واحدهای ایجاد کننده آلایندگی است گفت: این مطالبات باید در چارچوب قانون و در راستای رفع آلایندگی و توسعه استان هزینه شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی در استان نیز باید بر توزیع و هزینه‌کرد این درآمدها نظارت لازم را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: کمیسون‌های شبه قضایی مانند هیئت‌های حل اختلافات مالیاتی، محلی برای رسیدگی تخصصی به این موضوعات است و از بروز جرایمی مانند فرار مالیاتی و در برخی موارد از تشکیل پرونده‌های قضایی در این خصوص پیشگیری می‌کند.

رییس کل دادگستری خوزستان یادآور شد: هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی استان همچنین با پیگیری ها و بررسی هایی که انجام می دهند، زمینه انجام تکالیف دستگاههای مختلف و شرکت های بهره بردار را نیز فراهم می کنند.

۲۱ هیأت حل اختلاف مالیاتی در استان فعال است

مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان در این نشست با بیان این که ۲۱ هیأت حل اختلاف مالیاتی در استان فعال است، گفت: در این هیئت‌ها تلاش بر این است که با تسریع در رسیدگی و انجام فرایند قطعیت احکام پرونده‌های مورد نظر، شاهد تحقق درآمدهای مالیاتی و اخذ عوارض آلایندگی استان باشیم.

علی خورشیدی افزود: از سال گذشته تا کنون با ورود رئیس کل دادگستری استان و همراهی قضات و اعضای حقوقدان هیات ویژه رئیس کل دادگستری استان، بیش از ۱۴ همت حق آلایندگی از چهار شرکت بزرگ نفتی استان وصول و توزیع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار