تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۰۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار سازمان غذا و دارو برای تبلیغ و فروش دارو در فضای مجازی دزفول  
 

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن اعلام ممنوع بودن عرضه دارو و مکمل غذایی در فضای مجازی گفت: برخورد جدی با عرضه‌کنندگان دارو و مکمل‌های غذایی توسط دایره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دزفول در حال انجام است.

داود سلمانپور با بیان اینکه بازرسی از داروخانه‌های دزفول در طول سال به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: طی سال‌های اخیر موردی از قاچاق دارو در داروخانه‌ها مشاهده نشده ولی با توجه به اینکه دسترسی به عرضه کنندگان دارو یا مکمل دارویی و غذایی در فضای مجازی کمتر است، دایره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در دزفول تشکیل و با افرادی که نسبت به تبلیغ یا عرضه دارو در فضای مجازی اقدام کنند، برخورد جدی می‌شود.

وی اضافه کرد: این دایره با همکاری فرمانداری، پلیس اماکن، تعزیرات و کارشناسان سازمان غذا و دارو تشکیل شده است و با همکاری پلیس فتا با افراد عرضه کننده دارو و مکمل در فضای مجازی، برخورد می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برخی داروها، مکمل‌ها و مواد آرایشی بهداشتی که در فضای مجازی عرضه می‌شوند هیچ تاییدیه بهداشتی ندارند و ممکن است مصرف آنها برای افراد خطرناک باشد.

سلمانپور با تاکید بر اهمیت مبارزه با بیوتروریسم خاطرنشان کرد: برخی افراد به علت نوشیدنی‌های انرژی‌زا که در فضای مجازی عرضه شده دچار بیماری‌های شدید شده‌اند که شهروندان باید از مصرف آنها به طور جدی خودداری کنند.

وی افزود: مواردی از کشفیات عرضه در فضای مجازی دزفول به تعزیرات حکومتی و سازمان غذا و دارو گزارش شده که در دست پیگیری است.

آغاز نظارت بر محصولات خام کشاورزی دزفول از آبان ماه/ محصولات کشاورزی دزفول سالم هستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نظارت بر محصولات خام کشاورزی دزفول از آبان ماه آغاز شده است و تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: محصولات کشاورزی دزفول طی سال‌های اخیر از سلامت لازم برخوردار بوده‌اند و ضمن دریافت گواهی سلامت به کشورهای اوراسیا به ویژه روسیه و ارمنستان صادر می‌شوند.

سلمانپور ادامه داد: آزمایش‌های مختلفی از نظر باقی مانده سموم بر روی محصولات کشاورزی شمال خوزستان انجام می‌شود که بیشتر محصولات در این آزمایش‌ها سالم تشخیص داده شده‌ و ۱۰۰ها تن محصول از شمال خوزستان با گواهی معاونت غذا و دارو صادر شده است لذا موردی از بازگشت محصول به علت مشکل سلامت نداشته‌ایم.

وی درخصوص صدور مجوز برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی نیز گفت: ۵۰ کارگاه و کارخانه تولیدی در دزفول فعال است که محصولات مختلف تولید، بسته‌بندی و به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: صدور مجوز برای این کارخانه‌ها تا جایی که امکان دارد تسهیل شده و اجازه صادرات محصول دارای مشکل داده نشده است.

وی ارسال محصولات باکیفیت و سالم از دزفول را موجب رونق تولید و اشتغال منطقه دانست و افزود: محصول باید از مزرعه تا سفره سالم رشد کند که تحقق این امر نیازمند همکاری بین بخشی جهاد کشاورزی، صمت، دامپزشکی و محیط زیست است تا محصولی سالم بر سفره شهروندان قرار گیرد.

سلمانپور با اشاره به بازرسی‌های مدون کارشناسان سازمان غذا و دارو از کارخانجات دزفول اظهارکرد: بازرسی‌ها برای نظارت بر سلامت محصولات به صورت ماهانه انجام می‌شود و تلاش بر این است در صورت وجود مشکل در کمترین زمان نسبت به رفع اشکال اقدام و ضمن عرضه محصول سالم، از تعطیل شدن کارخانه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از کارخانه‌های دزفول سال گذشته با اشکالی در فرایند تولید مواجه شد که با تلاش کارشناسان غذا و دارو مشکل رفع و ضمن عرضه محصول سالم از تعطیلی کارخانه نیز جلوگیری به عمل آمد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: محصول یکی دیگر از کارخانه‌های دزفول نیز دچار آلودگی میکروبی شده بود که این کارخانه با هماهنگی دادستانی ۲ هفته تعطیل شد و پس از سالم‌سازی، تست و تولید محصول سالم، تولید خود را از سر گرفت.

وی ضمن گرامیداشت هفته غذا گفت: همایش تجلیل از واحدهای برتر صنایع غذایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول در تاریخ ۲۴ مهرماه در سالن غدیر برگزار و موضوع غذا در این همایش تبیین خواهد شد.

سلمانپور بیان کرد: نمایشگاه صنایع غذایی از ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در پارک خانواده دزفول برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار