تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
صنعت نفت جنوب فشار بسیاری از تحریم‌ها را بی‌اثر ساخته است

 مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در صنعت نفت جنوب برای افزایش و پایداری تولید گفت: این صنعت تاکنون فشار تحریم‌ها را در بسیاری موارد بی‌اثر ساخته و در آینده نیز آثار تلاش در این صنعت خیره‌کننده خواهد بود.

 ابراهیم پیرامون روز یکشنبه در دومین نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها شرکت نفت و گاز مارون با بیان اینکه ملاک ارزیابی عملکرد شرکت‌ها، میزان تولید است اظهار کرد: از سرگیری تزریق گاز به میدان مارون اقدامی بایسته و امیدبخش در راستای پایداری تولید است.

وی افزود: اگر شرکتی موفق به تحقق اهداف تولید و رعایت کیفیت نفت شد، عملکرد آن مناسب بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به جایگاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در تامین نفت خام کشور، برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش تولید و بهبود وضعیت چاه‌های این شرکت در افق پنج ساله را مهم ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به رفع مطالبات کارکنان این شرکت گفت: همانگونه که در زمینه تولید، نیروی انسانی، حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرد، اطمینان دارم با تدابیر مجموعه وزارت مسائل و مطالبات کارکنان نیز به نحوی مناسب پیگیری شده و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

پیرامون در پایان از اهتمام کارکنان شرکت نفت و گاز مارون در رابطه با طراحی، ساخت و نصب یک دستگاه نمک‌گیر با ظرفیت ١٠ هزار بشکه در روز قدردانی کرد.

براساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در خوزستان عهده دار تولید از مخازن مارون آسماری، بنگستان، شادگان آسماری بنگستان و کوپال آسماری بنگستان است.

۲۸ کارخانه بهره‌برداری، نمک‌زدایی، ایستگاه‌های تقویت فشار تزریق گاز در مناطق عملیاتی این شرکت شامل شهرستان‌های رامشیر، رامهرمز و اهواز فعالیت دارند.

روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در این شرکت تولید می‌شود؛ علاوه بر این روزانه ۵۸۵ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در حوزه عملیاتی این شرکت جداسازی می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار