تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۲۱ درصدی سرقت در خوزستان

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری استان با موضوع سرقت طی ۶ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد نرخ سرقت کاهش ۲۱ درصدی داشته است.

 علیرضا باوی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری از وقوع جرم با هدف پیشگیری از وقوع سرقت در دستگاه‌های دولتی در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: شبکه توزیع برق استان همواره مورد سرقت قرار می‌گرفت که در همین راستا با اقدامات انجام شده سرقت از این حوزه تا حدود زیادی کاهش یافته است.

وی گفت: اقداماتی همچون تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت، تعویض سیم مسی به کابل خودنگهدار، نظارت دوره‌ای بر کارگاه‌های ضایعاتی، انجام گشت‌های تلفیقی شبانه، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، پیگیری مستمر برای صدور احکام بازدارنده توسط دستگاه قضایی باعث کاهش سرقت از شبکه برق استان شده است.

باوی تحقق امنیت پایدار در استان را منوط به همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی با پلیس دانست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی مراقبت از تجهیزات خدمات عمومی بیان کرد: مردم باید نسبت به نگهداری از اموال عمومی دغدغه‌مند باشند و هرگونه تهدید و احتمال آسیب به اموال عمومی را به دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اطلاع دهند.

 سرقت اموال عمومی و دولتی در اهواز طی سال‌های بسیار افزایش یافت که با ورود دادگستری خوزستان و استفاده از نیروهای حفاظتی تا حدودی این موضوع کنترل شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان نیز سرقت اموال از مدارس را مهمترین عامل کمبود تجهیزات در مدارس استان عنوان کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار