تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم توانمندسازی معلمان خوزستان برای آموزش کودکان دوزبانه
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به چالش آموزش کودکان دو زبانه در خوزستان و ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان در پی این مشکل، بر لزوم توانمندسازی معلمان برای چگونگی آموزش این دانش‌آموزان تاکید کرد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با اشاره به چالش‌های آموزش به دانش‌آموزان دو زبانه اظهار کرد: بر اساس بازدیدهایی که از مدارس داشتیم دانش‌آموزان دو زبانه پایه‌های دوم تا پنجم ابتدایی خوب فارسی صحبت می‌کنند و مشکلی از نظر آموزش به آن‌ها نداریم. بیشتر دانش‌آموزان پایه‌های اول هم می‌توانند فارسی صحبت کنند اما نیازمند آموزش بیشتر هستند؛ البته در سال‌های آینده این موضوع بهتر می‌شود.

وی افزود: مشکلات دو زبانه بودن بیشتر در دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی دیده می‌شود که تاکنون در خانه بوده و به مدرسه نیامده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود ۶۳۹ هزار دانش‌آموز ابتدایی در خوزستان، گفت: یکی از چالش‌های خوزستان در آموزش، دو زبانه بودن دانش‌آموزان است که ممکن است منجر به ترک تحصیل شود بنابراین همکاران ما باید در این زمینه توانمندسازی شوند و معلمان باتجربه در مدرسه‌های مناطق دو زبانه حاضر شوند. خوشبختانه همکاران با سابقه بالا در مدرسه‌های دارای بیشترین دانش‌آموز دو زبانه در خوزستان در حال تدریس هستند.

وی بیان کرد: آموزش به دانش‌آموزان دو زبانه برای معلم دشوارتر است و معلم باید آن‌قدر توانمند باشد که بداند باید چگونه به این دانش‌آموزان آموزش دهد، اما اگر مسائل آموزش به دانش‌آموزان دو زبانه برطرف نشود، ممکن است دانش‌آموز اعتماد به نفس خود را از دست دهد و در آینده نتواند به خوبی از توانایی‌های خود استفاده کند، اما با وجود این همکاران، از این مشکل عبور خواهیم کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار