تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
آلودگی هوای خوزستان باید منشاءیابی و مدیریت شود

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع در خصوص آلودگی هوا گفت: آلودگی هوای خوزستان باید منشاءیابی و منابع آن مشخص و تا حد امکان مدیریت شود.

داود میرشکار با اشاره به افزایش آلودگی هوای خوزستان در روزهای اخیر و وقوع شرایط «خطرناک» در اهواز و دیگر شهرها اظهار کرد: آلودگی هوا در خوزستان مساله بسیار مهمی است و باید پاسخگوی دغدغه بحق مردم باشیم؛ در این شرایط یکی از مطالبات اصلی مردم خوزستان کنترل آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی به موقع در این زمینه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد آلودگی هوا و وقوع گرد و غبار به دلیل تغییر فصل و ناپایداری جو بودیم؛ در پی این شرایط همه ارگان‌های امنیتی و همه مسئولان دغدغه داشتند که مساله آلودگی هوا برای آن‌ها شفاف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص وقوع آلودگی هوا گفت: آلودگی هوای خوزستان باید منشاءیابی و منابع آن مشخص و تا حد امکان مدیریت شود که با این کار اقدامات مورد نیاز در حوزه‌های مختلف آلاینده از جمله جلوگیری از آتش‌سوزی مزارع و کاهش آلودگی صنایع انجام شود.

وی ادامه داد: نظارت دقیق‌تر و ارسال به موقع گزارش‌ها توسط دستگاه‌های متولی بسیار مهم است تا در اداره کل حفاظت محیط زسیت خوزستان، جمع‌بندی و تحلیل مناسبی داشته باشیم و بتوانیم پاسخگو باشیم. همچنین دریافت گزارش‌ها در خصوص منشاء آلودگی هوا موجب می‌شود ما مطالبه محیط زیستی از دستگاه‌های بالادستی مربوط را داشته باشیم و از آن‌ها بخواهیم پای کار بیایند تا آلایندگی مدیریت شود.

:
:
:
آخرین اخبار
ذ