تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد خنکترین نقطه خوزستان شد

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امیدیه در شبانه روز گذشته با ۴۰.۴ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند.

 محمد سبزه زاری روز جمعه اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی، طی امروز و فردا وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و تا حدودی مرکزی استان به صورت متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی در این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه شمال خلیج فارس نیز تا اواخر وقت فردا مواج است، ادامه داد: از اواخر روز یکشنبه تا اواخر هفته، با جنوبی شدن جریانات جوی شاهد افزایش رطوبت و طی روز سه شنبه احتمال وقوع پدیده مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، غربی و مرکزی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: اهواز در شبانه روز گذشته به بیشینه دمای ۳۹.۹ و کمینه دمای ۲۳.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

  اداره کل هواشناسی خوزستان امروز نسبت به افزایش فشار سطح زمین و وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای هشدار زرد صادر کرد.

دراین اطلاعیه پیش‌بینی وزش باد متوسط تا شدید همراه با تندبادهای لحظه‌ای طی ساعاتی از بعدازظهر و احتمال برخاستن گرد و غبار موقتی در روز جمعه شده است.

آثار مخاطره این پدیده کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گردو خاک، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال می‌باشد.

بنا به این گزارش، به شهروندان توصیه شده در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان احتیاط شود، همچنین شهروندان نسبت به توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست خودداری کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار