تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس فتا استان خوزستان؛
طبق قانون با عوامل تولید یا انتشار اخبار کذب برخورد خواهد شد

 رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با عوامل تولید یا انتشار شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند برخورد قانونی خواهد شد.

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده ۱۸ جرایم رایانه‌ای در خصوص تولید، انتشار و بازنشر شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی اظهار کرد: در روزهای اخیر بازار شایعات در فضای مجازی داغ شده که برخی از آنها با اهداف مغرضانه، ایجاد جو بی‌اعتمادی و القای حس نا امیدی در هموطنان تولید و بازنشر می‌شوند.

وی ادامه داد: پلیس فتا در راستای وظایف ذاتی خود برای پیشگیری و مقابله با این پدیده مجرمانه، کارگروهی جهت رصد و تجزیه و تحلیل اخبار تشکیل داده تا در صورت مواجهه با موارد خلاف واقع و کذب، برخورد قضائی با تولید کننده، انتشار دهنده و باز نشر کنندگان شایعه را در دستور کار خود قرار دهد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه بازنشر اخبار کذب و شایعه نیز از مصادیق مجرمانه است، گفت: همشهریان و هموطنان اخبار را از سایت‌ها و منابع رسمی دریافت کنند و نسبت به بازنشر آن، حساسیت بیشتری به خرج دهند و تا از منبع، صحت و سقم خبر اطمینان حاصل نکرده‌اند اقدام به بازنشر آن نکنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار