تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بهزیستی خوزستان عنوان کرد
حمایت بهزیستی از بیش از ۱۹ هزار سالمند خوزستانی

  مدیرکل بهزیستی خوزستان از حمایت این مجموعه از ۱۹ هزار و ۳۰۳ سالمند خوزستانی تحت پوشش خبر داد.

مهران کریمیان در دوره آموزشی پیشگیری از مشکلات قلبی و غدد در دوران میانسالی و سالمندی که امروز از سوی بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین در اهواز برگزار شد، با تبریک هفته ملی سالمندان و تسلیت ایام شهادت سید حسن نصرالله گفت: خدمت به سالمندان یکی از افتخارات همیشگی سازمان بهزیستی و حفظ کرامت انسانی ایشان، افزون بر تکلیف الهی، وظیفه انسانی همه افراد جامعه است.

  وی  با اشاره به توجه ویژه بهزیستی به آتیه سالمندان افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۳۰۳ سالمند تحت حمایت بهزیستی خوزستان از خدمات گوناگونی مانند دریافت مستمری، تامین وسایل توانبخشی، لوازم بهداشتی، امور مراقبت در منزل و نگهداری در مراکز و کمک‌های موردی در حوزه درمان برخوردار هستند.

کریمیان گفت: هشت مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان خوزستان، وظیفه نگهداری از  ۴۹۰ سالمند را بر عهده دارند. همچنین پنج مرکز ویزیت در منزل به طور مستمر به ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی به سالمندان می‌پردازند و علاوه بر این پنج مرکز روزانه آموزشی نیز خدمات آموزشی به سالمندان ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش و فعالیت بدنی در دوران سالمندی عنوان کرد: توجه به تغذیه سالم در دوران میانسالی و سالمندی، تقویت ارتباطات و حمایت‌های اجتماعی، توانمندسازی و اشاعه فرهنگ مراقبت از سلامت روان از ارکان اصلی ارتقای کیفیت زندگی در این دوره از زندگی است.

کریمیان ادامه داد: ۱۹۰ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی خوزستان آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به آحاد جامعه به ویژه سالمندان را دارد و سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی نیز به طور رایگان به متقاضیان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: امیدواریم شاهد توسعه سمن‌ها در سراسر استان خوزستان و تعامل بین بخشی همه  دستگاه‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به این قشر ارزشمند جامعه  باشیم.

عیدی‌وندی مدیرعامل بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین نیز گفت: بنیاد فرزانگان مهر ماندگار حسین پس از دو سال فعالیت، افتخار دارد که  ۱۰۰۰ سالمند را در عضویت خود داشته باشد؛ از این تعداد ۶۵۰ عضو فعال به صورت حضوری و مجازی با بنیاد در ارتباط و همکاری هستند.

وی با بیان به اینکه عمده فعالیت‌های بنیاد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و فرهنگی متمرکز است، افزود: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، برپایی دورهمی‌های مختلف برای بانوان، برپایی پیاده‌روی و انجام ورزش صبحگاهی، برگزاری کلاس‌های ورزشی گوناگون، برگزاری مسابقه داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی، بازدید از موزه، برپایی بازارچه‌های اشتغال برای بانوان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار و... تنها بخشی از فعالیت‌های بنیاد در عمر دو ساله خود است.

چهار بنیاد فرزانگان تحت نظارت بهزیستی خوزستان در شهرستان‌های اهواز، شوش، شوشتر و رامهرمز در زمینه ارائه خدمات  فرهنگی و آموزشی به بیش از ۱۵۰۰ سالمند فعالیت دارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار