تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در زمینه تحقق اشتغال به وزارتخانه‌ها گزارش می‌شود

  استاندار خوزستان گفت: برخی از دستگاه های استان در زمینه اشتغال و جذب تسهیلات عملکرد ضعیفی داشته‌اند که این موضوع به وزارتخانه ها گزارش می‌شود.

 علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: از بانک‌های استان انتظار داریم در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، تمام اعتبار ابلاغ شده را جذب و تا سقف سهمیه ابلاغی پرداخت‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به تحقق ایجاد ۶۹ هزار شغل در استان به مدت یکسال افزود: دستگاه هایی که در بحث تحقق اشتغال عملکرد مناسبی نداشته باشند ابتدا به آنها تذکر و در صورت تکرار در آن دستگاه تغییرات ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مسئولان باید در قبال مردم پاسخگو باشند گفت: کسب و کارهای خانگی اغلب در حاشیه شهر و روستاها است بنابراین بانک ها باید سهمیه استان را جذب و در اختیار خانواده ها قرار دهند.

وی افزود: غیر از سه بانک، بقیه بانک ها عملکرد مناسبی در جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نداشتند که مقرر شد تا پایان ماه آینده، تمام اعتبار تخصیص یافته را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

حسینی محراب بیان کرد: امیدوارم در نیمه دوم سال که فعالیت کارگاه‌های تولیدی در استان شکل بهتری می‌گیرد بتوان با ارائه تسهیلات به چرخه تولید و اشتغال استان کمک کرد.

وی افزود: باید مصوبات جلسات شورای اشتغال جمع‌بندی و سپس این مصوبات رصد شود تا شاهد خروجی مناسبی از این جلسات باشیم.

استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم شهرداری ها، مکان مناسبی برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل خانگی ( احداث بازارچه محلی) در نظر گرفته و این مشکل را برطرف کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به شهادت سیدحسن نصرالله اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار هر قدمی که برداشت برای رضای خداوند بود و در نهایت مزد مجاهدت‌های خود را گرفت؛ او مالک‌اشتر رهبر معظم انقلاب و همواره دشمن رژیم صهیونیستی و مورد اعتماد مردم‌ منطقه بود.

استاندار خوزستان‌ گفت: شهادت سیدحسن نصرالله، اولین و آخرین نخواهد بود و این مسیر همچنان با اقتدار ادامه دارد.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از ۳۸ درصد میزان تعهد اشتغال خوزستان محقق شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار