تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
برنامه‌ای برای کاهش نرخ بیکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی خوزستان ارائه نشده است

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی خوزستان برنامه عملیاتی برای کاهش نرخ بیکاری به شورای اشتغال استان ارائه ندادند گفت: تعهد اشتغال امسال دستگاه های اجرایی خوزستان ایجاد بیش از ۶۹ هزار شغل است که تاکنون ۲۶ هزار و ۴۵۵ شغل معادل ۳۸.۳۳ درصد از میزان تعیین شده، محقق شده است.

 مجتبی ظفری پور روز یکشنبه در شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: ۱۵ درصد از سهمیه اشتغال استان معادل ۹ هزار و ۴۵۴ نفر باید به فارق‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد همچنین در بحث مشاغل خانگی، اولویت واگذاری طرح‌ها به فارغ التحصیلان است.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف استان کاهش نرخ بیکاری است تمامی دستگاه‌ها باید برنامه عملیاتی خود در این رابطه ارائه دهند که تاکنون این مهم انجام نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به‌رغم گذشت بیش از ۶ ماه از سال جاری، انتظار می رود که دستگاه های اجرایی نسبت به تحقق اشتغال و ثبت در سامانه رصد اقدام کنند.

وی افزود: تا پایان شهریورماه سال جاری باید ۵۰ درصد تعهد اشتغال استان، محقق می‌شد که این آمار اکنون پایین‌تر است اگرچه وضعیت اشتغال استان نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی بهتر است.

ظفری پور گفت: از لحاظ میزان تعهد اشتغال در کشور رتبه سوم را داریم همچنین به لحاظ تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد در رتبه چهارم کشور هستیم.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال ۹ دستگاه اجرایی معادل ۷۱ درصد تعهد اشتغال کل استان است که تاکنون ۱۵ هزار و ۹۱۸ شغل معادل ۲۳ درصد محقق کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: سهمیه مشاغل خانگی استان، ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که ۶۹ درصد آن به بانک ها ابلاغ شده و تاکنون هفت درصد جذب شده است

بر اساس این گزارش تعهد اشتغال خوزستان در سال گذشته ایجاد ۶۳ هزار شغل بود که این میزان در سال جاری ۶ هزار مورد افزایش یافته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار